Gå til innhold

Danijuni 06, hvordan gikk det med deg?

ole-jørgen

Anbefalte innlegg

Hallo Danijuni 06!

Lurer sånn på hvordan det gikk med deg og fødselen. Har ikke fått med meg når du fødte, og hvordan det gikk. Er fullstendig klar over at det ikke blir tid til å sitte så mye på internett den første tiden etter at man har fått barn, men jeg er bare så spent. Så hvis du leser dette, så håper jeg at du skriver noen ord!

klem fra mamma til to gutter

P.S Lillegutten min er nå 9 uker og veier 6,5 kilo, vokser alt for fort!

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei!

Så hyggelig at du spør! Jeg har ikke hatt tid eller overskudd til å komme innom her og skrive etter at jeg fikk jenta mi pga mye turbulens i privatlivet. Er dessverre blitt slutt mellom meg og pappaen, men jeg håper det vil ordne seg på sikt...

Jeg fikk jenta mi i midten av juni og fødselen ble helt annerledes enn forventet. Hadde styrtfødsel med nr 1, så jeg regnet med en reprise. Det startet med at vannet gikk i 1-tida på natta og riene startet et par timer senere. dro på sykehuset med litt maserier i 7-tiden på morgenen og jenta var ute kl 10. Måtte få hjelp til å åpnes siden det hadde dannet seg arrvev etter koniseringen. Livmorhalsen var helt myk og moden og helt avflatet men jeg hadde ikke noe åpning da jeg kom inn. Ble litt lang i maska da jordmor etter 2 timer på sykehuset konstanterte at det fremdeles ikke var åpning.... Men siden jeg fikk veldig lavt blodsukker og ble kvalm og uvel, hjalp hun meg å åpne med hånda og da spratt den opp, så en time senere lå babyen på magen min og grynta!

I papirene står det at fødselens aktive fase vare i 1 time og utdrivningsfasen i 5 minutter, men er nå ikke helt enig i den definisjonen. Men de regner vel med åpningstid og utdrivningstid og ikke maserier og vannavgang...

Har lest litt her inne nå ikveld, men har ikke helt fått med meg hvordan det går med dere?

Synes du overgangen er stor fra å ha et til å ha to barn?

Siden jeg er alene med barna savner jeg å kunne gjøre ting bare med størstemann. Begynner å bli enklere nå som jentungen har fått faste leggetider på kvelden (en time før storebror) og det blir jo bedre etterhvert.

Jeg skal nok prøve å stikke innom siden her oftere. føler at jeg begynner å få hodet over vann igjen!

Klem

Hei!

Trivelig å høre fra deg igjen!!! Men det var kjempetrist med deg og barnefaren, får inderlig håpe at det ordner seg igjen, for både din og ungene sin skyld. Jeg tørr ikke engang tenke på hvordan det skulle gått med oss hvis jeg ble alene med barna, det må være utrolig slitsomt og tøfft.

Her går det veldig bra nå, lillegutt har vært veldig krevende, men stakkars han har hatt sine plager så det er vel ikke så rart. De første tre måneden plagdes han veldig med magen, men heldigvis hjalp det med sukkervann, men vi måtte jo gi det til han veeeldig ofte da. Omtrent samtidig som magesmertene plutselig forsvant, fikk han ett veldig rødt, hissig og kløende utslett i ansiktet og hodebunnen, måtte til lege med han, fikk råd om å smøre han med både oljer og kremer, veldig mye styr, men han ble bedre. Han skulle bla. smøres med en krem som inneholder hydrokortison, den virker veldig bra, og fjerner utslettet på en dag eller to, men han kan ikke bruke det så lenge av gangen, og det er ett problem, for så snart vi slutter med den, så kommer utslettet igjen. Men trøsten får være at det er ikke så ille lenger, nå vet vi hva vi må gjøre for at det ikke skal bli så hissig igjen, det verste var jo at det klødde, han klønte seg jo til blods.

Og så fire måneder gammel får han to tenner, kunne nesten ikke tro det, ikke rart han hadde vært sur og grinete. Etter at han fikk tennene, gikk jeg til innkjøp av dentinox, jeg pusser tenner og gommer morgen og kveld, og smører på dentinox.

Så nå har vi fått en helt ny unge, han er så blid som en sol, prøver å sjarmere alle som ser på han. Så akkurat nå nyter jeg virkelig å være småbarnsmor! Storebror er ikke sjalu i det hele tatt lenger (hadde en kort periode her i sommer hvor jeg ikke var flink nok til å ta meg av han, da ble han veldig sjalu) og han er så glad i lillebroren sin, og lillebror er som en sol når storebror har tid til han.

Og tenk at begge ungene er i seng før klokken halv åtte om kvelden, deilig! Men det er bare nå de siste to ukene at det har skjedd, før la ikke minstemann seg før i ellve tiden, var bortkastet å prøve å legge han før, måtte jo bruke hele kvelden på å springe fram og tilbake og sette i smokken.

Skjønner godt at du savner å få gjøre ting bare med størstemann, har du ikke noen som kan passe den lille for deg noen timer for eksempel i helgene? Jeg oppdaget at det skulle ikke så mye til for at eldstemann skulle bli fornøyd. En tur i butikken alene med mamma, på kino med bare mamma, at bare jeg kom og hentet han hos dagmammaen, eller rett og slett at vi satte oss ned sammen og tegnet eller malte litt.

Jeg skriver nesten aldri inn her lenger, har liksom ikke følt at jeg har hatt så god tid til det, jeg må ta natten til hjelp hvis jeg skal skrive.

Du får ha lykke til med alt, håper jeg får høre fra deg igjen! Det var jo en stor overraskelse for meg at du plutselig var her igjen, har mange ganger tenkt på å dytte opp innlegget jeg skrev, for du ble så plutselig borte, men jeg skjønner jo hvorfor nå.

Klem fra mamma til to gutter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...