Gå til innhold

Forskjellen på 15-16 o g17-18.

Gjest

Anbefalte innlegg

Er selv ung og planlegger barn en gang men i hvertfall ikke før jeg blir 18. Begynte å tenke å prøve litt da jeg var 15(er fortsatt sammen med kjærestn) men innså etter en stund at dette var for dumt(for min del) i og med at jeg i en alder av 15 fortsatt ikke hadde LOV til å ha sex(ja dere skjønner),og hadde heller ikke lov til å kjøpe smerte/feberstillende piller på mega ifall barnet mitt plutselig fikk feber. Jeg all by myself hadde ikke kunne bidratt med NOE febernedsettende før barnet var litt over 2 år! (litt å tenke på)

itillegg hadde jeg heller ikke lov til å nyte ett glass cider hvis jeg følte for det,siden jeg var 3 år for lita. Det er snakk om noen år,og jeg er glad det ikke klaffet da. Det var trossalt det ENESTE jeg tenkte på hele dagen og jeg smilte og hadde t.o.n innbilte grav.symptomer osv.

hehe.

Fortsetter under...

Ja det er stor forskjell på 15 og 18, det er en tid der man modner veldig. Men husk at selvom du syns du vokste mest fra 18 til 19 så er det altid slik. Andre igjen kan synes de vokste mest fra 19 til 20. Modnes gjør jo man hele tiden, men tror neppe jeg noen gang kommer til å vokse så mye som jeg gjorde fra 14/ 15 til 16.

Jeg ble gravid da jeg var 15år og fikk jenta mi da jeg ble 16år.

Nå er jeg 18år, og selvfølgelig er det mye forskjell på ei jente på 15, og ei på 18år, men når du får babyen din, så vokser du enda mer på en måte.

Nå er jeg gravid igjen og har termin i februar.

Jeg føler ingen forskjell etter at jeg ble 18år..

Bare at jeg kan gå ut på pub og kjøpe øl selv liksom..

Og disse tingene er ikke akkurat noe jeg tenker så mye på nå når jeg snart har 2 barn.

Må si at det med alder ikke spiller så stor rolle, for det er personen bak det gjelder.

En 15åring kan ennå leke med dukker, og en annen kan sitte med barn og samboer.

Annonse

2-mann var totalt planlakt.

Er sammen med den samme mannen, og vi skal gifte oss til neste år.

Syns det er helt teit at dere må være anonyme for å kunne si deres meninger, blir nesten som dere ikke står for dem.

Du kjenner meg ikke, og om du hadde gjordt det, så hadde du ikke skrevet det du nå gjør.

Håper virkelig denne anonyme skrev disse innleggene bare for å provosere og lage dårlig stemning. Ellers er h*n veldig trangsynt, er det så vanskelig å fatte at folk er forskjellige? Selvom du ( og de fleste andre ) ikke var moden nok når du var 18, selvom du ikke hadde klart å gi barna dine en god framtid hvis du var monica, så kan det hende andre klarer det strålende!!!

åh, har jeg nick ennå? Tøft =) i Hvertfall, man må ikke ha nick.. Satt her både i begynnelsen uten nick og nå igår tok jeg det også bort (trodde jeg..), etter mye pes på et innlegg jeg skreiv...

Kan jo kommentere saken litt også.. Det ER veldig stor forskjell fra å være 15 til å være 16.. og det ER veldig stor forskjell fra å være 17 til å være 18...Jeg har fyllt 20 i år, og når jeg tenker tilbake så ser jeg også at det er helt syk forskjell fra jeg var 18 og til nå.. Klart, folk er forskjellige, men dere kan virkelig ikke sitte som 15-16 åringer og uttale dere om at dere er mer moden enn andre osv.. Jeg var selv verdens mest voksne 16 åring, verdensvant og klar for barn (babysyk til tusen...), og ALLE som sa noe annet var bare teite og så ikke hvor moden jeg var.. Trodde jeg... Er idag så utrolig gla for at jeg venta..

Sitter nå gravid i 8.måned.. Føler meg klar, men ikke verdens modneste.. men det skjedde, og jeg tar ansvar for mine handlinger..

Annonse

da jeg stakk innom dette forumet fikk jeg totalt sjokk, hadde aldri ventet meg at de som var her inne var så unge, helt ned i 15 års alderen!

håper dere en gang forstår at når man er barn så er det ikke alltid like lett og "måle" sin modenhet. alle jenter har trodd at de har vært så utrolig modne for alderen, et par år etterpå ler de av seg selv. bare ta dette i betraktning, vi som har levd litt lenger enn dere fra 15 til 17 vet hva vi snakker om.

synes rett og slett det er skummert å tenke på barn med barn, man er så ung og naiv, bare håper ikke dette går ut over barna dere får.

en ting er å være myndig og ferdig med skolen slik at du i hvertfall har et utgangspunk for videre utvikling. det er synd og si det men penger er en stor del av det å gi barna en lykkelig oppvekst. penger skaper muligheter og muligheter skaper lykke, selvfølgelig er kjærlighet den viktigste faktoren men man må ikke være blinde for at det finnes fler.

Me d her ja::

da jeg stakk innom dette forumet fikk jeg totalt sjokk, hadde aldri ventet meg at de som var her inne var så unge, helt ned i 15 års alderen!

håper dere en gang forstår at når man er barn så er det ikke alltid like lett og "måle" sin modenhet. alle jenter har trodd at de har vært så utrolig modne for alderen, et par år etterpå ler de av seg selv. bare ta dette i betraktning, vi som har levd litt lenger enn dere fra 15 til 17 vet hva vi snakker om.

synes rett og slett det er skummert å tenke på barn med barn, man er så ung og naiv, bare håper ikke dette går ut over barna dere får.

en ting er å være myndig og ferdig med skolen slik at du i hvertfall har et utgangspunk for videre utvikling. det er synd og si det men penger er en stor del av det å gi barna en lykkelig oppvekst. penger skaper muligheter og muligheter skaper lykke, selvfølgelig er kjærlighet den viktigste faktoren men man må ikke være blinde for at det finnes fler.

Anonym

Og enda en gang sier jeg: vi som prøver har nok helt sikkert tenkt nøye gjennom alle viktige faktorer, deriblandt økonomi. I hvert fall har nok jeg og mannen tenkt gjennom dette her bedre enn de fleste.

Og om jeg venter til dagen jeg fyller 18 ( 3 mnd til ) så har det absolutt ingen betydning. Kommer nok ikke å skje noe magisk den dagen som gjør meg mer klar enn det jeg er nå.

Det er så morsomt med disse anonyme som innimellom må slenge ut av seg sånne helt tåplige kommentarer, like morsomt hver gang! :)

Du anonym.. Hva gjør du egentlig her inne på "ung&gravid"? Jeg regner med at det er den samme anonyme som går igjen her, hehe!

Uansett.. Jeg respekterer de jentene her inne i valgene dem tar, selvom jeg ikke helt er for såpass tidlig planlegging. Men at dem blir noen dårlige mødre, det vil jeg ikke påstå! Jeg regner da med at så lenge dem er prøvere så har dem også en viss peiling på hva det vil si å bli mamma, annet enn at babyer er veldig søte!

Det er ganske stor forskjell på å være 15 og på å være 18, det kan man ikke se bortifra på noen som helst måte. ALLE føler seg nok kjempe voksene når dem er i 15 års alderen, jeg gjorde ihvertfall det.. Men nå som jeg snart fyller tjue så ser jeg at jeg har endel feil og mangler, jeg ser klart å tydelig at jeg har masse igjen å lære om livet. Men INGEN er perfekte og jeg syntes at det blir SÅ utrolig latterlig å sitte å rakke ned på hverandre, håne hverandre osv for de valgene vi har tatt her i livet!! VI ER ALLE FORSKJELLIGE, ferdig med saken!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...