Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir helt sprø, jeg. Gutten min er snart 5 uker, og lager noen fryktelige lyder i søvne! Etter at han har blitt ammet om natten, så ligger han leeenge og grynter og presser og fekter med armene. Så det blir så som så med sovingen for oss foreldre.

Det virker som om han plages med noe, men vet ikke hva. Har flere ganger prøvd å ta han opp for å få han til å rape, men det kommer ikke noen rap. Noen ganger raper han som en mann etter amming, men lager like mye lyder for det. Dette skjer kun på natten - aldri på dagen.

Jeg synes ikke det er noe alternativ å legge han på eget rom - er litt pysete på det området.... Og dessuten ville vel lydene hans slått inn på babycallen og holdt oss våken uansett.

Storesøster holdt på på samme måte, og det gikk vel over da hun var rundt 7-8 uker, hvis ikke jeg husker feil.

Er det noen som har opplevd det samme? Som vet hva det skyldes? Og om det evt. kan gjøres noe for at han skal slutte med disse lydene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5736052-grynting-i-s%C3%B8vne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vårt tilfelle skyldtes det at glupske lille tulle lå og svelget på en gulp som ville opp, men som hun ikke ville slippe ut. Vi prøvde å ha henne oppe i opptil 30 min etter mat, men det er en dårlig vane å legge til natten. Dessuten hjalp det ikke. Kan også hende han jobber med magen, dytter maten gjennom tarmene med magemusklene. Kan også hende han har litt knip, men da ville han nok heller grått i søvne og våknet. Så lenge han ikke våkner og begynner å skrike, kan du prøve å pakke hodeputen din rundt ørene dine og klemme den fast slik. Hvis du da hører godt etter, kan du høre dine egne hjerteslag, og da sovner du snart.

Hehe. Vår sønn på 4 mnd har det akkurat llikedan. Flyttet ham på eget rom vegg i vegg med vårt med hørene oppe og vi våkner når han vil ha mat, men ikke av andre gryntelyder i løpet av natta (dvs vi venter til han har stoppet å grynte etter måltid før en av oss legger oss igjen, for vi har grynting + mister smukken som problem da og må være tilgjengelige... :-) Han sover litt lengre mellom hvert måltid nå som han er på eget rom og det virker som det kan ha redusert gryntingen noe (han spiste hver andre time før og fikk kanskje i overkant mye mat og mageknip av det tidligere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...