Gå til innhold

Halsbrann!!!

venter prøverørs-gutt

Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd mot utrolig plagsom halsbrann? Har pøvd det meste føles det som.... Har hatt det mer eller mindre fra dag 1, men det blir ikke akkurat noe bedre når magen blir større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, kjenner igjen det der ja... det er en skikkelig humør-dreper!! Du kan ikke unngå det helt, for lukkemuskelen er litt svakere nå når du er gravid, pluss at barnet presser innholdet i magesekken litt opp i spiserøret.

Men iallfall: Unngå sterkt krydret mat og drikk MYE vann. Halsbrann blir verre når du ligger på rygg, så prøv å sovne fort om kvelden, hehe... Eller gjør som jeg, ha tyggetabletter mot halsbrann (jeg brukte noen som heter Link) liggende på nattbordet. Pass på at tyggetablettene du kjøper er ok for gravide å bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv brukt "love-hearts" - sukkertøy.

Ellers har det hjulpet meg å drikke et glass melk før jeg legger meg... både det og biola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tyggd en del link oxo,men blir fort kvalmen av for mange av de,jeg byttet til titralac synest de er mye bedre slik sett....

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd gaviscon (flytende) dn er ikke så veldig god på smak, men dn hjelper over ei stund... Jeg bruker mye av d....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok min første dose gaviscon i kveld...

hadde spist masse krydret grillmat..huff og huff det var ikke bra for halsen!

Gaviscon smaker dritt, men føler det hjalp ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjelper det å spise lite før sengetid. Jeg rører ikke mat, bare drikke etter kl 16:00. Da er ikke magesekken full rett før sengetid. Det er ikke noe som er så pyton som å ligge og gulpe hele natten. Har prøvd det lenge nok, og gjør alt for å unngå det for tiden!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg er det omvendt, holder halsbrann i sjakk ved å spise lite og ofte. Og ellers tygge tyggis! Tar link når det likevel blir for ille. Men da gjelder det å se seg i speilet, blir helt hvit rundt kjeften...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...