Gå til innhold

Nylig Kronisert, nygravid og legenavfeier meg!!?

Linni PuseGal

Anbefalte innlegg

Hei jeg er litt bekymra, ble kronisert i mars 06. og er nå litt over 9 uker på vei. Mitt problem er at når jeg spør legen ang dette så er han usikker men sier at det ikke betyr noe. TIL og med på svangerskaps kortet så har han notert under (sykdommer,operasjoner) INGEN RELEVANT !!! her er det jo en luke som heter gyn operasjoner. om ikke en kronisering er relevant hva er da ???

Spurte også om det skulle foretas prøve etter 6 mnd som fått beskjed om og da sa han at de skulle det ikke pga det ikke var bra og "rote" der oppe når en var gravid ! Huff, jeg føler meg ikke særlig bra over det som skjer. Legen min holder til på Hanna legesenter og er utlending.

Går jeg forlangt? skal jeg bare stole på det han sier ?

(håper jeg ikke er et panikk tilfelle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Trur det heiter cognisert, men er ikkje heilt sikker...

Var gjennom det same i mars-05, etterkontroll i juli-05 (som viste litt forandringar endå) og ny kontroll i februar-06. Den siste viste at alt var bra.

Er gravid no (10+6), men legen min sa heller ingenting når eg nemte det. Tok heller ikkje gyn-u.s., sidan den var tatt i februar. Når det gjeld kontrollar og evt. funn, er det ikkje noko dei kan behandle no når du er gravid. Eg hadde bestemmt meg for å ikkje ta kontrollar/undersøkelsar dersom dette vart påvist i dette svangerskapet. Var ubehagelig sist, og må som sagt vente til etter fødselen uansett. Men no vart det jo ingen gyn-u.s. denne gongen då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg ble konisert i 1996, ikke funnet noen celleforandringer i etterkant. Da jeg var på første besøk hos jordmor, anbefalte hun meg å snakke med jordmoren jeg skulle ha på ordninær ul på sykehuset. Jeg gjorde det, og fikk komme tilbake til sjekk av livmorhalsen en uke senere.

Dersom legen din ikke vil henvise deg til sjekk av cervix, så ville jeg hørt med jordmoren du går til. Hun kan sikkert ta en tlf til sykehuset og kanskje du får en time.

Håper det går bra med deg.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnsk

Jeg hadde denne operasjon i 2001, og er nå gravid med mitt andre barn. Jeg var til tidlig UL (uke 8) på Volvat, og gynekologen så det med en gang under GU. Hun sa da at alle som hadde hatt denne operasjon måtte informere jordmora si om det, det skulle stå på svangerskapskortet. Den gravide skulle også følges opp med ekstra UL rundt uke 30. Det som var vesentlig var lengden på livmorhals. Hun sa også at det kunne vere en liten risiko for å føde noen uker for tidlig, men det var sjelden. Håper dette kan hjelpe deg. Du bør kanskje få det vurdert av en annen lege/gynekolog?

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...