Gå til innhold

falske rier, bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fra ca 4 mnd hatt falske rier, er nå i uke 29, følest som menssmerter som er der konstant i tillegg til ukontrollerte stikk som er så smertefulle at eg ikkje kan bevege meg. dei varer i 15-30 sek om gangen med noen minutters mellomrom. dette kan pågå i alt fra 1 time til på det meste ein heil dag. dette får eg cac 2 ganger i uken.

nevnte det for legen på forrige kontroll, men han hadde ingen kommentar, følte meg litt dum som spurte, men no er eg berre blitt meir bekymra.....

noen som har vert borti liknende??? redd for å fø for tidlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en annen lege som svarer, evt en jordmor

Skrevet

Har villet neste gang det skjer, dratt inn på føden.. Så tar de en ordentlig undersøkelse av deg... Slipper du å være bekymfra værtfall!

Skrevet

det tror eg at eg skal gjøre, er ikke noe gøy å være bekymret hele tiden. har ikke snakka med andre som har det som meg heller... syns det er rart..

Skrevet

men ingen som har hørt om eller vert borti liknende???

Skrevet

Jeg har hatt det akkurat som deg og legen hørte heller ikke på meg...hadde jeg vært deg hadde jeg ringt inn til føden og fått sjekket alt..det gjorde jeg og det er utrolig beroligende...

Skrevet

eeendelig noen som meg, utrolig godt å høre...hvor langt er du på vei nå?? det var ingen fare ved dette?? hva fikk du sjekket?? dette ville ikke gjøre at du kunne føde før tiden???

Skrevet

Jeg er 32 uker på vei..Har hatt alt mellom a til å...men mine kynnere begynte i tredje måned...hadde så sinnsyke menssmerter...ble bedre i fjerde måned og så har det blitt verre og verre...til jeg fikk rier for tre dager siden...har fått beskjed om å holde meg i ro så får vi se hvor lenge hun holder seg der inne..

Første gang jeg sjekket meg var i tredje måned, da tok de innvendig ul og sjekket livmorhalsen...alt fint...men jeg ble lagt inn på sykehuset pga andre årsaker...

andre gang jeg fikk meg sjekket var i syvende måned, da hadde jeg superharde kynnere som gjorde at jeg blødde enddel...og da tok jeg innvending og utvendig ul undersøkelse..hvor de sjekket livmorhals, hvor mye næring hun fikk gjennom navlestreng, fostervann, hjertelyd...

lå også med to sånne målere..er det ctg det heter som måler hjertet og rier..og du får en slik ting som du skal trykke på når babyen sparker...tror det kaller sparketest...heldigvis var det bare sterke kynnere...alt supert enda.. men jeg hadde visst urinveisinfeksjon som er jo ganske vanlig i svangerskapet..

har vært inne to ganger etter det for hun rørte seg ikke og sluttet å vokse og jeg blødde så mye..og nå for noen dager siden for å stoppe rier...nå skal jeg antagelig inn på sykehuset hver uke istedenfor legen og bra er det...de vet mer om bebiser på føden enn hva min normale almennlege kan...:)

Hadde ik nølt med å reise inn jeg

Skrevet

Et råd jeg fikk på føden for å stoppe kynnere var å begynne med magnesium...noe jeg spiser...men det har ikke hjulpet meg...har holdt på en måned nå uten resultat..

Men vet det fungerer på mange..

Skrevet

tusen takk!! skal ringe føden så fort det blir en ny dag..

stakkar deg, du har jamen mye å stri med du, håper det går bra med deg videre frem til fødselen og at barnet ditt holder seg inne til det skal ut...

helt enig i at allmennlegene ikke alltid kan nok ang graviditet, det som er litt rart er at de ikke kontakter føden osv for oss...for man tenker jo at dt er i orden og alt er nok som det skal være når legen ikke "bryr" seg om det man sier.

skal på apoteket og få meg mg i morgen...

ennå en gang; lykke til!!

Skrevet

Jeg ble sykmeldt i uke 26 på grunnav falske rier. Fikk så sinnsykt vondt et par ganger at ejg ikke klarte å gå. På sykehuset tok de bakterieprøvde og jeg fikk påvist Betahemolytiske streptokokker (GBS). Etter nesten to mnd med antibiotika roet det seg.

Glad for det i dag, nå som det er så mye oppe i media.

Ikke for å skremme deg altså, men du må bli tatt alvorlig når du har vondt. JM mi sa at det kunne ført til modning og det er litt tidlig for deg ennå..

Stå på ditt! Og lykke til. Håper alt er bra! :-)

Skrevet

takk for svaret...

det var bra at du fann ut at du hadde GBS...

lykke til med deg også;);)

Skrevet

hei!

Har også vært plaget med de stikkende smertene som kan vare en hel dag. Det er sinnsykt vondt! Fikk beskjed på Kk at det var mest sannsynlig babyen som klemte på urinlederene. Det skal visst være veldig vondt. Kanskje det er det som plager deg? Uansett, lykke til! =)

Klem

Skrevet

Takk for alle svar...lykke til med dere alle sammen;);)

hilsen oktobermamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...