Gå til innhold

Barn med på fødeavdelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnevakten har sviktet i siste liten.. Vet dere om det er lov å ha med barn på fødeavdelingen? Hvordan ser personalet på det? Har et barn på 2 1/2 år. Barnet må selvfølgelig være sammen med far på gangen i den aktive delen av fødselen, men kan barnet være med til avdelingen? Eller må jeg belage meg på å føde alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke det er så veldig populært å ha med barn under fødselen, selv om de ikke er med inn på fødestuen. Da blir det jo til at pappaen ikke kan være med også, det er jo litt leit?

Er det ingen andre? Naboer, venner, barnehageansatte?

Skrevet

Kommer helt sikkert ann på hvor du skal føde. Når min søster skulle føde hadde hun egentlig planlagt hjemmefødsel, men endte på sykehuset allikevel. Hennes første datter på 6 år var med hele tiden!! det var ikke noe problem der. Men nå er din første litt mindre da...

Skrevet

Jeg ville absolutt ha gjort mitt ytterste for å skaffe barnevakt!! Er nok ikke veldig populært å ha med barn på fødeavd...

Dessuten er det du som er hovedperson under en fødsel, og det må vel være et stressmoment å ha med et barn.

Jeg tenker også at det kan være en skremmende opplevelse for barnet. Selv om det ikke er tilstede under den aktive fasen, så kan det være ganske lytt mellom rommene, og skumle skrik og lyder kan høres ut i gangen. Dessuten kan det jo dra ut i tid...

Skrevet

Kan ikke se for meg at det er greit. Ingen naboer eller venner som kan hjelpe til? De fleste vil synes det er litt spennende å få hjelpe til på den måten, meg selv inkludert.

Jeg har en på 2.5 og han reagerer voldsomt bare jeg har migrene. Det er tydelig at han har problemer med at mamma har vondt.

Skrevet

Har samme problemet her. Bor langt fra slekt og venner, og far er ukependler fram til fødsel. Har sikret oss med barnevakter så langt det lar seg gjøre, men er vi riktig uheldig, får vi ikke tak i noen når det først skjer noe. Spesielt på natten i helgene står vi dårlig rustet. Datteren vår er 16 mnd, og det siste jeg vil er at hun skal se meg i smerte. Bor langt fra sykehus og har krav på ambulanse, så om uhellet er ute i helgen må jeg nok belage meg på å føde alene.

Det er ikke akkurat noen drømmesituasjon, men må man så må man.

Huff...

Skrevet

Jeg hadde uansett aldri tatt med min 2 åring på føden om de godtar det eller ei. Hadde det vært helt umulig med barnevakt hadde jeg heller latt pappaen være hjemme og dratt alene. Tenk hvor traumatisk det må være for en liten en å se mammaen sin ha det vondt eller å høre hyl og skrik fra andre fødene. Synes også det må bli utrolig slitsomt for den fødene som da må ta hensyn til et barn i tillegg til seg selv. Jeg hadde i alle fall aldri utsatt mitt barn for noe sånt, men det kan jo hende at noen andre er uenige med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...