tullejenta Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Heisann... gutten min har kommet. Han kom på morgenen den 14.juli. Hadde ingen planer om å føde da, for det var seks uker igjen til termin. har hatt ett fantastisk behagelig svangerskap. Frisk og aktiv og i full jobb hele tida. Ingen ting som tydet på at babyen skulle komme før tida, hadde ikke blitt lei av å være gravid heller. Koste meg ordentlig med spark, og den fine magen. Våknet i halv sju tida, som vanlig, sprang på do, som vanlig. Det begynte å renne nedover beina mine på vei til badet. Tenkte at nå har jeg fått dårlig kontroll på blæra mi. Tisset, reiste meg, det rant fortsatt. satte meg ned igjen for å tisse ferdig. da jeg reiste meg igjen hadde det gitt seg. La meg i senga og det begynte å piple igjen. Da først gikk det opp for meg hva som skulle skje. Lå noen minutter og kjente etter, så kom det en større splash... Min morgentrøtte samboer var kjapt på beina da jeg sa at vannet gikk. Det første jeg gjorde var å ringe mamma, mens samboern måtte skru på pc´n for å finne telefon nummer til sykehuset. Fikk beskjed om å ligge stille til ambulansen kom, Samboern måtte pakke bagen, etter å ha tømt den for treningstøyet jeg hadde pakket kvelden før Mens jeg lå der og ventet begynte jeg å kjenne litt murring i magen, mens smerter. En times tid etter vannavgang kom ambulansen. På turen til sykhuset og når jeg ble skrevet inn ble riene litt sterkere. Røsket litt i korsryggen og nedover låra. da jeg kom på fødestua satte jordmora på noe utstyr for å måle riene, i følge henne, ikke så sterke. Ho styra litt og fant noe utstyr, tror jeg. Blei i alle fall vekke ei lita stund. Etter ei stundkom ho inn igjen og skulle undersøke meg, da hadde de to siste riene vært ganske så tøffe. trodde kroppen skulle dele seg i to. Da ho undersøkte meg var det full åpning, fikk beskjed om å følge riene og presse når jeg følte for det. Tre press til og han var ute. Det tok 2timer og 20minutter fra vannavgang til han var ute. Han fikk ligge hos meg noen minutter før han blei flytta til intensiv barneavdeling. Han veide 2,5 og var 47cm lang verdens fineste.. Måtte sy litt, jordmora sa det ikke var så ille, men syns hun holdt på lenge... Fikk masse lystgass da:) Etter 10 slitsomme dager på sjukehuset fikk vi reise hjem Nå koser vi oss masse gjør det gjerne igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aga:-) Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Så fort og så flott! Fin historie, og godt å lese at dere er hjemme igjen. Kos dere masse videre med gutten deres:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceci og prinsen. Skrevet 26. juli 2006 #3 Del Skrevet 26. juli 2006 Gratulerer med gutten :-) Tenk at det gikk så fort da! Heldiggris :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rut Bram Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 ojoj, for en effektiv fødsel! lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 Gratulerer! KOs dere masse med gutten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå