Gå til innhold

Har sluttet å nattamme. Vil melken minke nå?

Anbefalte innlegg

Har sluttet å nattamme de 3 siste nettene og har allerede merket at melken minker, tror jeg. Skjer det så fort?

Jeg ønsker å opprettholde melken så lenge som mulig. Ammer 4-5 ganger om dagen. Er det lurt å pumpe på kvelden før jeg legger meg eller er ikke dette nødvendig? Siste amming er ca kl. 18, neste kl. 05-06 igjen.

Fortsetter under...

som regel skjønner puppene hintet og tilpasser seg at det er slutt på nattamming. Siden det blir såpass som nesten 12 t uten amming og du merker det minker, bør du kanskje pumpe deg en gang på kvelden før du legger deg. (barnet sover sikkert slik at du ikke vil vekke det - men noen spiser fint i søvne og)

Hei!

Jeg sluttet også med nattamming for noen uker siden fordi jenta rett og slett sover hele natta (jippi!). Jeg har ikke merket at det minker med melk, men det fylles ikke så fort opp om natta. Om morgenen er det helt fullt, da bruker jeg å pumpe etter at hun har fått drukket seg mett. Som du fikk svar om, så tror jeg det tilpasser seg og opprettholdes. Det er sikkert ikke dumt å pumpe seg om kvelden, men tror ikke melka minker om du ikke gjør det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...