Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Da jeg fikk min første tok fødselen lang tid fra det startet til det var over. Tilslutt tok de vannet men ennå gikk det ett halvt døgn. Da hun endelig kom ut var alt bare fryd og i skjønneste orden (trodde jeg). Det er visstnok vanlig prosedyre når det er så lang tid mellom fødsel og at vannet går, at de tar en test fra munn og nese for og sjekke at alt var iorden...Dette glemte de.... Etter ett par dager hvor datteren min ikke ville spise og bare sov, bemerket jeg det til sykesøsterene som beroliget meg med at "så lenge hun ikke er syke, gjør det ikke noe at hun ikke spiser så ofte". På nesten tre døgn fikk hun mat 5 ganger... Tilslutt kom de inn til meg og tok en prøve av munnen hennes, og da gikk ting fort! Jeg ble fortalt at hun hadde høy CRP (som for meg var et ukjent begrep), og like etter kom de og sa de hadde bestilt sykebil som skulle kjøre henne til Drammen (sykehuset jeg fødte på håndterer ikke syke barn);At hun hadde streptokokker. Da vi endelig kom oss dit (og jeg må si jeg var rimelig oppjaket) skulle de sette kanyle og gi henne antibiotika, men hun var så dehydrert at de ikke klarte å sette den i årene... I 2 timer stakk de veslejente mi overalt (armer, bein...) og tilslutt hodet (barbering av hodet og hele pakka). Endelig fikk de det til og hun fikk behandling. Jeg spurte gjentatte ganger om hvor alvorlig dette var, men fikk aldri noe svar. Takk og pris gikk dette bra, men jeg må si jeg får meg en liten støkk når jeg nå leser om alle srtptokokktilfellene. Denne gang skal de ta en sjekk av meg like før fødsel for å sjekke om jeg fremdeles har bakterien, og evt få antibiotika under fødselen... Må si jeg engster meg litt og kunne tenkt meg keisersnitt men må regne med de vet hva de gjør. Det som overrasker meg er at de ikke sjekker dette på alle, det er jo veldig enkelt å finne ut av. Som sagt; Heldigvis gikk det bra for meg, men føler veldig med alle de som ikke var like heldige som meg. florry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -lilly- Skrevet 27. juli 2006 #2 Del Skrevet 27. juli 2006 Uff ja den bakterien er skummel. Bra ¨å høre at alt gikk bra med deg og barnet. Håper at det blir obligatorisk å testes under graviditeten, for dette er skikkelig ekkelt. Flott at du deler historien din med oss andre her ) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå