Gå til innhold

Dere med barn som har Atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eldstegutten fikk diagnosen ved ca 1 år - hatt tørre flekker siden 6 mnd -

Nå er han 6 år har ikke så mye tørre flekker lennger - men har spesielt to i ansiktet vi sliter litt med. Men har blir lett tørr over det hele. Smører han med ceridal lipolotion(spray) etter dusj. De tørre flekken smører vi flere g pr dag med ceridal lipogel. Disse produktene inneholder kun tre stoffer, inneholder ikke parfyme, konserveringsmidler eller annen dritt

Av og til smører vi og med babcymicin, betnovatm kinoform, el hydrkortison salve

Annonse

Hos oss spratt eksemen fram i forbindelse med den første vaksinen. Er ikke bivirkning av vaksinen egentlig, men eksemen som ligger latent i kroppen, blir påvirket av vaksinen. Neste vaksine merket vi ikke noe spesielt. Smørte først en uke med kortison, og siden har vi brukt A-derma exomega hver dag to ganger om dagen på hele kroppen, også hodet. Er også bevisst på hva slags klær hun bruker. Kun klær i ren bomull, gjerne økologisk. Hun reagerer på klær i sterke farger, og på ull.

Da hun var 6mnd.

Men etter behandling hos homeopat så ble hun kvitt det. Det kan komme tilbake men det er blitt helt borte nå heldigvis. Huff det var ikke noe godt for henne stakkars. Å all den kremen og klisset :(

Nå har hun fått tilbake den fine myke huden hun hadde før det begynte å komme rundt 5mnd alder.

min fikk det når han var 3 mnd, så så jeg ikke mere til det før han nermet seg året tror jeg. Er myee plaget nå. Håper dine slipper unna!! Har vel lest en eller annen plassen at det er 50% sjansje for at barna får det om en av foreldrene har det og 80% om begge har det.

Vi forebygger med Helosan, antiseptisk hudsalve. Ble plaget da han var rundt 3 mnd, og startet å smøre med Helosan, morgen og kveld på hele kroppen, pluss litt ekstra på de mest utsatte områdene. Funka kjempebra. Er nesten helt kvitt det nå, merker litt på overarmene og i halskroken... Ble anbefalt det fra andre som hadde barn med denne type plage, og hadde hatt suksess med denne salva. Kjøpes reseptfritt på apoteket.

(Vi prøvde hydrokortison på de mest utsatte områdene med det funka ikke, og gikk over til kun å bruke Helosan)

Annonse

Jeg var middels plaget som barn, men så blusset det kraftig opp i puberteten. Grusom periode. Alt ble forsøkt, uten resultat. Håper ungene mine slipper å gå gjennom det samme. Det fleste vokser det heldigvis av seg.

De siste 5 årene har jeg vært veldig bra. Om jeg skal skryte litt, er huden min veldig glatt og fin. Har brukt myyye kortison opp igjennom....Det jeg har hatt klart best effekt av er omega 3, tar 2 gram om dagen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...