Gå til innhold

stiller han opp i graviditeten deres?gi meg råd!!

Anbefalte innlegg

hvis dere skal til jordmor eller ul, blir han med dere? min sier han har kjempelyst, og jeg vet jeg skal ha en ul om ca 1 måned og så om 2 måneder igjen. han har jobb, og sier han tror han må jobbe disse to dagene også. sist var mamma med meg, fordi han måtte jobbe. fikk med et bilde da... får så dårlig samvittighet av å "mase" på han med at dette må passe for han, jeg har så inderlig lyst å ha han med... for jeg VET jo at han egentlig vil, men en jobb er jo en jobb! jeg er selv sykemeldt og jobber bare hver 3.helg. så alt er jo egentlig enklere for meg. men hva krever dere av deres menn? er jo bare fordi jeg har et sterkt ønske om å dele denne tiden FØR barnet kommer også med han. jeg er ikke så langt på vei, men jeg hører til her i 2. trimester for å si det slik. han jobber ikke her vi bor, men må kjøre noen timer og sove borte den uken eller de to ukene han jobber. før han kommer hjem for helgen eller mer. er bare redd for at han skal stille mindre opp når barnet kommer?? har lest i en bok jeg fikk av legen at slik mannen følger deg opp i svangerskapet, slik blir det også ETTER svangerskapet. han er den mest samvittighetsfulle og omsorgsfulle kjæresten jeg har hatt, men dette plager meg litt. bør jeg ikke mase om det, men heller bare skjønne at han har en jobb?

Fortsetter under...

Min samboer har tenkt å ta seg fri når vi skal på ul, men jeg har aldri tenkt over at det kan bli et problem..kan jobben nekte dette? Blir jo litt anderledes hvis han jobber så langt unna, men det er jo i hvert fall et godt tegn at han gjerne vil være med da!

Samboeren min har vært med på ultralydene vi har vært på og var med 1.gang til lege og 1.gang til jordmor. Han har lyst til å være med og jeg må ikke mase, heldigvis. Tror alt ble mer virkelig for han når han var med på ultralyd å fikk se den lille. Han syntes det var ekstra gøy å høre hjerteslag.

Vet ikke om man har krav på fri, men man kan sikkert høre med sjefen. Eller så kan man avspassere eller ta ut en ferie dag.

Det er en fin måte for han å knytte bånd til barnet og det som skjer inne i deg.

På en annen side er det sikkert vondt for han også hvis han ønsker å være med, men ikke får fri.

Snakk om det og finn ut av det. Kanskje du kan legge timene til dager hvor han har mulighet til å være med. Hvis du kan.

Masse lykke til, tiden går så fort og man får den aldri tilbake. Man blir foreldre for første gang kun 1gang;-)

Jeg skjønner deg veldig godt jeg!! Og han bør gjøre det han kan for å kunne bli med deg! Planlegg i så godt tid som mulig. Det betyr mye for deg og det bør bety mye for han. Mannfolk må gjærne "dyttes" litt...de føler ikke alt som skjer med kroppen, slik at graviditeten ikke er like "virkelig" for alle tidlig i svangerskapet. Fortell han hvordan du føler det... Klart han må jobbe, men jeg vil jo tro at skulle muligheten by seg eller han går inn for det litt aktivt prøve å få seg jobb nærmere hjem. For å ha en liten en er noe som begge bør få ta del i, på godt og vondt. Vil vel ikke ha en far som aldri er hjemme vel? Når man får barn må man begynne å prioritere litt anderledes... Min kjære gjør det han kan får å slippe unna jobben når det er noe.Men da må man snakke med sjefen og prøve å få en løsning på det.Ønsker deg lykke til... Ikke klandre han for noe, men forklar hvordan du føler det og at nok kommer til å angre om han ikke deltar...

tingen er at hvis han blir med, så må han kjøre privatbil i f eks 5 timer dagen etter de andre reiste. er det for mye at jeg krever eller spør han om? og han er ikke ansatt der han jobber, og ikke har han lyst til dette heller. så han kan si ja til jobber, og nei til jobber. men han føler det er så mye han må få penger til så han kan gjøre huset her hjemme klart før babyen kommer. og det er jo en bra tanke fra hans side, som jeg skjønner. men to dager på to måneder er jo ikke så mange tapte penger, spesielt ikke når man tenker på hva han får oppleve sammen med meg de to dagene? men en ting er sikkert: forklarer han grunnen til sjefen sin om hvorfor han blir hjemme, vil sjefen syns dette er tull. typen min kjenner litt til han, og han har ALLTID latt penger og jobb gå foran familie/egne barn som nå er blitt voksne. derfor ser han på dette som en selvfølge for alle andre også, har eksempler, men vil ikke at andre skal gjenkjenne han hvis de leser dette. har sagt til typen min at jeg tenker masse på dette, men jeg merker at han da får utrolig dårlig samvittighet og blir stresset med seg selv. og det er ikke godt å se, så jeg tør nesten ikke snakke mer med han om dette. men når jeg er på ul blir jeg så stolt og glad, og har så inderlig lyst til at han skal få oppleve dette han også. tusen takk for svar.

Annonse

ja.. så sant så sant... men hos meg er det faktisk slik at kjæresten skal bli med, for det vil bli en opplevelse for livet... han har også en forståelsesfull sjef og dessuten vil han selv være med på det.. det handler jo bare om å ta seg 1-2 timer fri fra jobben?

for meg er det allefall viktig at pappaen til babyen er med og hilser på...

Jeg fikk flyttet ul`n sånn at han kunne være med. Mannen min jobber offshore i perioder og da er planlegging alfaomega!

Også er det bare å prate om det mest mulig.......om alt av alternativer : for han å ta fri/ avspasere/flytte vakter/utsette reisetiden så han rekker legetimen før han reiser på jobb osv osv....

Hele tiden lete etter alternativer, det er ikke like greit for alle menn å se alle alternativene bestandig;)

Hvis du tror på at han virkelig vil være med men ikke kan akkurat nå, så tror jeg ikke du skal være så alt for redd for at han ikke stiller opp senere. Hvis han prøver så godt han kan tror jeg han vil fortsette med det;)

Lykke til!

Ser du har svart mer utfyllende, og jeg tror vi har ganske lik situasjon med mann og jobb;) Min er fast ansatt, men han har forskjellige oppdrag han kan velge litt i osv.... Men han høres ut som mannen min: vil gjerne ha det økonomiske best mulig til den lille kommer;)

Hvis han kanskje kan ta UL timen ihvertfall: mannen min gråt nesten siden han var så rørt over endelig å se det lille mirakelet der inne..... Det ene bilde har han hengende over senga på platforma nå mens han er ute;)

Jeg krever ingenting - og han gjør alt for å få seg fri til å være med på slikt. Han bestemmer dagen sin selv.

Men - avogtil så må jobben prioriteres. Men det kommer helt an på hva det er som skjer. Da jeg skulle på ordinær UL så var det ikke snakk om noe annet enn det - men JM time så jobbet han heller.

Jeg hadde heller ikke nevnt det før samme dag heller fordi jeg ønsket å dra alene - han kan være med neste gang.

Min mann stiller opp 100%...selv om det er svangerskap nr 3...

Han blir med på alle kontroller...ul...tja..det han kan være med på!

Ellers tar han hensyn i hjemmet med at han vet jeg trenger litt mer søvn etc...er så flink att..og kunne ikke hatt en bedre mann!:))

Annonse

Jeg har en datter på 6 år så min kjære har fått prøve seg som reservepappa noen år, men babyen i magen blir hans første.. Og det merkes godt, han var med til legen på første kontroll, var med på ordinær UL, Og selvfølgelig på 3dUL : ) Han har lest TIL FAR i svangerskapsboken og spør hele tiden hva som skjer med babyen denne uken.. "Nå er vi i uke 24 hvor stor er babyen da ?", kan han spørre om f.eks... : )

Han gledet seg nesten mer enn meg til UL.. Nesten ;) Er deilig å ha en engasjert pappa siden min forrige har gitt f...!! : )

nå får jeg nesten dårlig samvittighet, for han er engasjert altså, hvis det ikke virket slik på det jeg skrev! han leser om den fra uke til uke, og har til og med snakket til nurket der inne selv om jeg ikke er spes langt på vei. når han ringer spør han hvordan jeg har det, og om bebi'n har det fint;) og kan sende meldinger om at "nå må jeg passe godt på bebi'n", hvis jeg skal ut i båt etc. men godt å høre at det er så mange engasjerte menn der ute, det betyr utrolig masse!! og takk for svar, tror dette skal ordne seg jeg:) er bare meg som tenker og grubler over alt mulig...

Når det gjelder UL, så tror jeg ikke han vet helt hva det er som skjer... Det var nemlig spes etter den ordinære UL at sambo ble veldig engasjert. Hans første møte med babyen.. så det kan jo hende at din kjære ikke vet hvor spesielt det er å få se babyen sin, blir jo mer virkelig for gutta på UL : )

Mannen min er med på alle de "store" kontrollene - som screening UL og de ekstra UL'ene jeg skal ha. Var også med første gang til jordmor. Mannen min har faktisk brukt avspasering og enkelte feriedager for å være med. Tror han synes det er litt ok å være med på de "store" kontrollene. Dessuten synes jeg det er godt å ha noen å holde i hånden. For ham har det aldri vært noe alternativ å ikke bli med på UL'ene. Han er minst like spent som meg og synes det er litt stas å se avkommet på skjermen. Det er jo hans bragd også :)

Han spør alltid om jeg vil han skal være med på de "små" kontrollene også. Så hadde jeg bedt om at han skulle være med, så hadde han blitt med. Men skal innrømme at de kontrollene ikke er det minste spennende for far å være med på - så det slipper han.

Ellers er han veldig flink til å hjelpe til hjemme - jeg blir ofte henvist til sofaen for "å ruge". (Kanskje det er derfor kiloene kommer litt fortere denne gangen......hmmmmmm :) )

Ja, dette var skrytet av min fantastiske mann!

det blir ikke en til to timer fri fra jobben i dette tilfelle. de drar f eks søndag kveld, så har jeg time på mandag må han ta egen privatbil og kjøre etter en dag senere. og dermed også ta privatbil alene hjem igjen. men jeg synes også at det er viktig å ha pappa med å hilse på;) så dette skal ordne seg, det hjalp med litt forskjellige svar fra dere, roet meg litt nå:)

hehe, godt med så gode menn:) jeg gjør mest inne, for han holder på å lage den 2.uteplassen for oss rundt huset nå, og fikser på huset ellers også så nødvendige oppgaver blir mest mulig ferdig til nurket kommer:) og det er jo kjempefint! skal pusse opp omtrent hele huset, så mye å sette fingrene i! han er en skikkelig handy-man:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...