Gå til innhold

Omskjæring?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei aldri verden.

Det skal han få velge om han vil gjøre selv når han har blitt stor.

Vil ikke tukle med utstyret til sønnen min jeg nei.

Det er en avgjørelse jeg synes de bør ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix! På tide verden går framover også for små gutter. Ingen vits i å ta bort noe kroppen har skapt for å være der. Hvilke vitenskapelige og logiske grunner finnes det for å ta bort forhuden på små gutter da? Er den trang, skaper bry eller lignende er saken en annen, men jeg antar dette ikke er grunnen til spørsmålet.

Det er ikke alle tradisjoner som for enhver pris skal fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vurdert det mht hygiene etc. Hvordan går man frem da? gjør man det på sykehuset rett etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, hadde håpet det var noen som visste det.. vi har også vurdert det... må vite litt mer om det før vi bestemmer oss...om hvor lang tid det tar før det evt. leges bl.a... har så mange spørsmål men, aner ikke hvor jeg skal finne svar... har også vurdert det med hensyn til respekt for samboeren min og hans familie, (han er afrikaner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke omskjæring. Jeg synes det er en uting og faktisk en hel forferdelig uakseptabel handling å gøre mot gutter.

Hvis det da ikke må gjøres pga medisinske grunner, men det er da en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ett par mnd når det gjøres, og det foretaes ihvertfall på endel private sykehus. Sjekk med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte gjøre det med min sønn, han hadde trang forhud... han var 2 1/2 år... vi gjorde det hos en lege.. dere kan snakke med en lege om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på en ting; hvorfor tar du hensyn til din mann og hans familie? Dere skal vel bo her antar jeg, hvorfor tar ikke din mann og hans familie hensyn til deg og dine tradisjoner? Gutten skal vel bo, vokse opp, ha gym på skolen og være i guttegarderober her til lands? Så lenge det ikke er medisinske grunner til å skjære i tissen hans, skjønner jeg ikke dine grunner til å gå med på dette. Hvorfor gjøre ham ennå mer annerledes enn de andre guttene?

Likeså dere jenter som får barn med ikkenorske menn, hvorfor velger dere ofte eksotiske navn... om dere hadde flytta til Kenya med deres menn, hadde dere sikkert ikke regna med/insistert på å kalle barna deres Torkjell, Solbjørg, Knut-Åge eller lignende urnorske navn?

(og nei innlegget er ikke rasistisk ment, bare rent oppriktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor omskjære av hygieniske grunner? Kan man ikke lære guttene sine å vaske seg skikkelig under forhuden? Gutter har da gjort det i all tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det har jeg ikke tenkt på før nå, faktsisk. Ser ikke helt poenget med det, egentlig. Tror nok han skal få beholde stasen om det blir en gutt.

Kan forresten ikke tenke meg at pappaen ville ha gått med på noe annet, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...