Gå til innhold

Kan jeg utsette startdatoen?

Anbefalte innlegg

Gutten vår begynner 1.august. I dag fikk min samboer en ferie-gave av sjefen. Det betyr at vi nå har avreise til Tyrkia den 1.august. Alt er egentlig veldig herlig, vi har lengtet på en ferie. Men så sitter jeg her og føler at jeg ødelegger for de i barnehagen. At de må styre og endre på skjemaet sitt pga av oss. De har også stengt denne uken, åpner til mandag - altså dagen før vi drar. Det synes jeg også er for kort varsel for dem. Kan det være sånn at de synes det er helt ok? Dette er en liten småbarns bhg med 12 barn. Tror det er gutten min og to andre 1-åringer som begynner denne høsten. Klarer noen å få meg til å bare glede meg til denne ferien???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5733380-kan-jeg-utsette-startdatoen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du kan ta det helt med ro. Bare å utsette startdatoen. Tar jeg ikke helt feil kan det hende de ansatte til og med blir glade for at dere begynner senere i august.. Slipper å bli så mye med en gang. Kanskje det er bra for gutten din også, så er de på en måte kommet inn i rytmen igjen etter ferien, både barn og ansatte, til dere er tilbake. Ville nok ikke vurdert dette en gang, dra på ferie!

Hilsen en som snakker av erfaring..... Jobber i barnehage.

Oj, så glad jeg ble av å lese dette! Du har nok rett, for jeg kommer ikke til å kreve at de skal stå på pass når vi kommer hjem. Jeg har god tid til tilvenning, og håper derfor de imøtekommer oss på det. Merker jeg gruer meg til å ringe mandags morgen. Nå må jeg skjerpe meg!!

Startdatoen kan du gjerne utsette. Men du betaler (selvsagt) fra 1.august likevel. Og det har du vel ikke noe imot?

Et lite hjertesukk (som egentlig ikke har noe med saken å gjøre):

Hadde det vært en dagmamma og ikke en barnehage som plutselig måtte vente et par uker på et barn, så burde det være like naturlig å betale fra avtalt start-dato.

Annonse

Hei, reis på ferie og kos deg!!!! Barnehagen har helt sikkert full forståelse for det, og ingenting i mot at dere begynner senere, jobber selv i barnehage, og vet alt om det. Det kan som skevet før her, bare være greit å begynne senere, det blir roligere da, for det er veldig hektisk i innkjøringsperioden fra 1 august når mange nye begynner på en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...