Anniesola Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Er d nødvendig å skaffe seg brystpumpe allerede nå? Greit å ha klart til etter fødselen? Er d noe "all" kommer til å bruke, eller...?Hvor mange av dere har kjøpt og hvilet merke valgte dere? Bare lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigbeth Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Tror absolutt ikke dette er noe en MÅ ha eller bruke. Jeg har hvertfall ikke tenkt å skaffe meg noen før det evt blir nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marguritten Skrevet 26. juli 2006 #3 Del Skrevet 26. juli 2006 det er ikke noe man absolutt må ha. det var veldig mye press når jeg skulle ut å ungen skulle ha ut pumpet melk. For hvis jeg var stresset samtidig,så kunne jeg kanskje ikke få ut særlig mye melk. å det var vanskelig å finne andre tidspunkter å pumpe,for så ville jeg ha for lite melk,å så ville ungen begynde å skrike pga at hun var sulten. så vi fant ut at morsmelk erstatning var bedre. men så hadde jeg med meg pumpen når vi var ute. så ringte svigermor meg når jenta mi fikk mat, å da pumpet jeg ut det ene bryste mitt.Ellers så ville jeg bli alt for melke sprengt på kvelden. du må bare huske, at hvis dere har mye allergi i familien,så er det en ide å IKKE kjøpe mme som er laget på kumelk. men at dere kjøper mme på apoteket.Den er dyr,men man kan få den på blå resept hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #4 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg kjøpte avent sin manuelle brystpumpe en stund før fødselen, og heldigvis for det sier jeg bare. Fikk bruk for den mens jeg var på sykehuset (barselhotell). Plagdes så mye med ammingen at jeg omtrent sluttet helt å gi pupp og pumper meg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #5 Del Skrevet 26. juli 2006 Ikke sikkert, men jeg måtte bruke den 1 natten når vi kom hjem. Var så sprengt at jenta ikke klarte å suge. Kan jo håndmelke også da. Kjøpte manuelle til Avent..tenkte jeg fikk bruk for den uansett ved barnepass o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 26. juli 2006 #6 Del Skrevet 26. juli 2006 æ skal ialle fall kjøpe å ! pompe å flaske! har ikke planer om å bruke det MYE, men hvor morro er det ikke for pappa å få prøve å mate litte tutten da! eller når æ har født, da skal æ t frisørn å t tannlegen da æ mistenke å ha hull.. men da igjen skal pappa være hjemme å pompe ut viss ungen skal bli sulten så slipper æ t tenke på det ialle fall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0406 Skrevet 26. juli 2006 #7 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg skaffet det meg ikke før etter fødsel, like lurt siden jeg trengte elektrisk siden jeg måtte pompe ganske mange ganger hver dag. Denne gangen skal jeg ha med meg pompa mi på sykehuset for å få fortgang på melkeproduksjonen håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 26. juli 2006 #8 Del Skrevet 26. juli 2006 jeg har kjøpt meg hånd pumpe, for å være sikker.. jeg kjøpte i sverige så den var ikke dyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haater husarbeid Skrevet 26. juli 2006 #9 Del Skrevet 26. juli 2006 Brukte ikke brystpumpe sist og regner ikke med å ha bruk for det denne gangen heller. Hadde en liten kar som nektet å ta flaske sist, kun mammas pupp som var bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frantic Skrevet 26. juli 2006 #10 Del Skrevet 26. juli 2006 Syntes det var greit å ha tilgjengelig og fikk fort bruk for den med første pga litt startproblemer med ammingen. Hadde først Avent in manuelle, men synes ikke den var god til å få ut melka. Da første gikk gjennom en ammestreik 3 mnd gammel og jeg måtte pumpe meg kjøpte jeg Medela sin lille elektriske ( ca 700 NOK på apotek), kan gå på både batteri og strøm. Det var som å komme til himmelen i forhold til den manuelle brystpumpa! Fikk ut mye mer melk på mye kortere tid, så denne kan jeg sterkt anbefale :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå