Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Leste lenger ned her om slik nerve i klem. Tror jeg har noe lignende i låret. Veldig plaget med vann selv, ihf. i bena. Er i lysken/fremsiden av låret. Ikke større område enn en appelsin. Blir fort nummen og er til tider veldig vondt. Følelsen av at det brenner og stikker. Huden er helt sår der, selv når det ikke er numment der. (er i uke 37 nå)

Lurte på om det kanskje kunne være det samme. Har bestilt time hos lege, men var så lang tid å vente.

Tenkte at du kanskje hadde fått noen tips om hva som kunne hjempe mot slikt? Kan til tider ikke sitte og orker jo ikke gå rundt hele tiden..hehe.

Helt merkelig greie. Startet rundt uke 28. Ikke opplevd lignende med førstemann men hadde da heller ikke særlig med vann i kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! (føler meg nesten litt ekspert nå, for det er så mange som spør meg om dette Ü)

Vet ikke om jeg kan hjelpe deg i og med at jeg har vondt i hendene og ikke i låret. Men dersom det er det samme som jeg sliter med er det ikke noe annet å gjøre enn å vente, for det går ikke over før babyen er ute. For meg hjelper det å riste på hånden, holde den over hodet og skylde håndleddet i kaldt vann når det er skikkelig vondt. Akkurat nå er det så ille at jeg har en kald klut knyttet rundt håndleddet. Dette har kommet såpass gradvis på meg at jeg har lært meg å leve med smertene. (Er veldig klønete når jeg skriver sms'er for tiden for jeg har ikke helt kontroll på fingrene.) Vet at dette syndromet jeg nevnte kan forekomme i hender og føtter, men vet ikke hvordan det er med lår. Vet heller ikke om det er riktig å si man har fått et syndrom når det kun er relatert til svangerskapet.

Er litt usikker på om det er det samme i og med at du sier det brenner. Følelsen jeg har er at jeg HAR brent meg på fingertuppene. Har ikke fått noe råd fra lege eller lignende, da jeg i grunnen bare har tenkt at det følger med svangerskapet. Jm sa at det var en nerve i klem og da falt jeg til ro med det. Mitt beste tips er i hvertfall å kjøle ned området som gjør vondt (eller blodårene som leder til det stedet som gjør vondt). Dypp et håndkle i kaldtvann og pakk deg inn. Det virker jo avkjølende på hele kroppen i denne varmen.

Lykke til, og blir det for ille så mas på legen din om å få time før (de klarer alltids å trykke deg inn et sted) eller dra på legevakten. Er visstnok noen som blir satt i gang pga av store plager med dette.

Skrevet

Takker for svar:)

JM synes jeg skulle ta en tur til legen. Har time om en uke, men så har jeg ventet i 3 uker alt og da. Regner med at man får til svar noe som: Det er svangerskapsrelatert og vi avventer til etter fødselen og ser om det blir borte. Dette må du bare leve med. Nei si det, dette kan være mye rart.

Jeg kan ikke ta låret over hodet å riste det!! (hehe)

Hjelper faktisk å klemme ned rett på smertefeltet. Rart, skulle tro man klemte nerven mer da men. Synes bare hele greia er så merkelig. Ikke hørt om andre som har det og ikke opplevd lignende selv. Og holdt på i så mange uker nå at man er LEI!!

Huden kjennes ut som om den har blitt brent, og er sår å ta på. Er liksom som om man har sovet på armen el no hele natten og den da har sovet i flere timer og er sånn vondt-soving om du henger med..hehe. Bare at dette skjer på sekunder fra ingen smerte til nærmest hyl.

Er som du sier, man lærer seg å leve med det :)

Skrevet

Hei igjen!

Visstnok er det noe som kan opereres, men regner med at dette er noe man gjør når det oppstår utenfor svangerskapet. Tror nok du får de svarene du har nevnt over når du er hos legen, men da har du i hvertfall gjort de oppmerksom på det.

Det stemmer at det hjelper å trykke på smertefeltet. Mannen min masserer håndleddet og fingrene mine, det glemte jeg å nevne i går. Skjønner at det kan være litt vanskelig å få låret opp over hodet. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...