Jessica Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Har ikke skrevet så mye inne på disse sidene - men har til gjengjeld lest mye! Men nå føler jeg for å skrive noen ord og kanskje få høre fra andre i samme situasjon.. Historien i korte trekk: Ble gravid i april - mistet i uke 5, den 15.mai. Ble gravid igjen med en gang (testet positivt 10 juni). Men så i uke 9 (forrige uke) fikk jeg brunaktig utflod - hadde dette helt til i går, da kom det friskt blod - ikke mye, men nok til at jeg dro til legen. Han henviste meg rett til ultralyd på sykehuset. Der sier legen det som jeg ikke helt kan skjønne. Han ser "noe" som KAN være ett foster - men det har størrelsen til ett fire uker gammelt foster. Så han sier at enten døde fosteret i uke fire eller så er jeg fire uker på vei! Det siste kan jeg ikke skjønne er mulig for da må jeg jo ha mistet og blitt gravid på nytt siden jeg testet positivt 10.juni.(tok 2 negative tester mellom første SA og positiv test, så det er ikke første svangerskap som gjorde utslag 10.juni) Sist gang jeg mistet så testet jeg negativt dagen etter første blødning. I dag testet jeg veldig positivt (test-streken var sterkere enn kontrollstreken). Men kan det være mulig hvis fosteret døde i uke 4, altså for 6 uker siden? Sitter det i kroppen helt til fosteret er utstøtt? Det legen sa til meg var at sjansen var minimal for at jeg er gravid nå - men at vi ikke skulle gi helt opp enda. Så jeg skal tilbake om 10 dager. 10 laaaange dager! Vet at jeg klamrer meg til ett halmstrå her - men klarer ikke helt å slippe taket. Noen som kan få meg på jorden igjen? Eventuelt komme med solskinnshistorier :-) Klem fra en ivrig snik-leser her inne... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5731874-d-var-det-nok-over-for-meg-ogs%C3%A5/
Knektenbono Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei hmmm vet ikke helt jeg , men siden du har et foster i kroppen og mest sannsynlig HCG i urinen vill nok testen vise possitiv selv om fosteret er dødt . Men hey du må bare tenke possitivt ! Jeg har mistet med MA for 5 uker siden. Var til kontroll uke 8 da var alt ok men i uke 12 hadde fosteret dødt Jeg hadde så utskrapning for 5 uker siden , nå for 3 dager siden testet jeg possitiv på test , så gravid igjenn mest sannsynlig ! Legen sier så at det ikke er noe igjen i kroppen som kan teste possitiv etter 4 uker utennom et nytt foster . Men i dag har jeg hatt noe blødninger, men ikke mye men litt i løpet av hele dagen. Så nå må jeg nok til innvendig ultralyd. Dette skal ikke være lett og er sinnsykt hardt . Men vi får tenke possitivt, det er jo ikke noe vi kan gjøre uansett . Vi bestemmer desverre ingenting, den styrer alt selv. La oss håpe vi har en livlig spire i kroppen begge to. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5731874-d-var-det-nok-over-for-meg-ogs%C3%A5/#findComment-5735183
Håperjo Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Ingen solskinnshistorie fra meg. Jeg har hatt et par tidlige SA, fikk så en datter som nå er 3,5 år. Ble trolig gravid igjen i febr iår, men testet ikke tidlig da pga mine "forhistorier". Ble gravid i mars igjen, men beg. å blø litt etter uke 5. Blødde daglig samt hadde nesten daglig sterke smerter/kramper. Fikk ikke komme til legen, men ble heldigvis tatt alvorlig på legevakten. Fikk der ul uke 7+ 5. De så da foster med bankende hjerte, men menste jeg var en uke kortere på vei. De var reserverte, og sa vel at dette kunne gå begge veier. Jeg visst jeg ikke var kortere på vei pga tidspunktet når jeg hadde testet positivt. Og jeg følte at kroppen min ville kvitte seg med fosteret. jeg hadde konstante blødninger i nesten to uker til før jeg mistet. Først rett før begynte bøldningene å være klumpet ol. Så jeg hadde dessverre "rett". En annen side av historien er at min mann har svært dårlig sækvalitet og vi må som regel prøve lenge før jeg vanligvis blir gravid. Slik gikk det for meg, men som du sier: Det går bra for noen. Håper du er en av de! Og jeg håper du blir tatt på alvor og fulgt opp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5731874-d-var-det-nok-over-for-meg-ogs%C3%A5/#findComment-5738059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå