Gå til innhold

livredd MA


makkapakka med spire

Anbefalte innlegg

hei... er skikkelig bekymret for ma, har lest så mye om det her inne.. Hvor vanlig er det egentlig at dette skjer?? jeg ble ekstrem kvalm i uke 6 og har kasta opp dag og natt.. er nå 8+3 og jeg er kvitt nesten all kvalme..kan det virkelig gå over så fort.. Er jo kjempehappy for at jeg kan bevege meg ut av huset, men er alikevel litt bekymret... Er jeg hysterisk?? har jo ingen andre symptomer på at noe skal være galt.. Men MA har vel ingen symptomer........... Huff og huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia! Du er ikke alene om å være redd for MA, for jeg sitter med den samme tanken, det og SA. Faktisk er jeg fryktelig bekymret denne gange, jeg har en sønn på 6 år fra før. Jeg er redd for MA, SA, at det skal være noe galt med ungen, og at den kan bli multihandicapet, få downs, at jeg skal få streptokokker som det står så mye om i dagens aviser. Redd fot at jeg skal få i meg mat som ikke er bra, listeriabakterier og toksoplasmose, eller hva det heter. Jeg er generelt bekymret, men det skjer nok ikke noe mer galt med oss som bekymrer oss så mye, enn med de som ikke gjør det, om det er noen trøst da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok helt rett, mange som sitter med samme tanker som oss.. Har så fryktelig lysst på en bekreftelse at babyen har det bra og at hjerte slår... Har ikke legetime før i uke 13, enda 4 uker til...

Skal prøve og tenke positivt og ta meg en tur på gladmat festivalen i morgen, første gang ute blandt folk på nesten 3 uker:O) på tide å finne fram mascaraen igjen... hehe

Hvor langt er du på vei da marikatte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i min 7. uke, har 239 dager igjen ut i fra hva jeg har regnet meg frem til:)

 

Det er en ting jeg trøster meg med i forhold til tankene, og det er at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til for å hindre ting fra å gå sin gang:)

 

Håper du får det bra ute blandt folk i morgen, det unner jeg alle her inne:) Selv skal jeg til Stockholm i bryllup til helgen. Gubben og jeg har selv bryllupsdag på fredag, og den feirer vi med en UL (tidlig UL pga en ex.u i 2002), og ellers kjøre 8 timer i bil;) *ler*

 

Hvordan er formen din da`?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med bryllupsdag i morgen:O)

Jeg har vært sengeliggende i snart 3 uker, pga kvalme og oppkast, men føler nå at det er litt på retur.... så greier å fungere sånn passe normalt om ettermiddagen kvelden så blir herlig å komme seg ut å se folk igjen.. hehe...

Hvordan er din form da?? kjent noe til kvalmen du??

Du får ha god tur til stockholmi helgen da.. kose dere kjempemasse...

Og lykke til på ul, det blir nok spennende:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig kvalm forrige svangerskap - og fikk da høre at kvalmen beskyttet i tidlig svangerskapstid, så mye kvalme er din gode hjelper - prøv å tenk på det og ikke at kvalmen er et sykdomstegn eller noe som kan føre til MA/SA....Lykke Til alle dere som er heldige og har en liten spire å bekymre dere over :-)

Klem, TussiLussi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Tror det er veeeldig vanlig å være redd for MA, SA osv... Særlig MA er vel en stor skrekk, ettersom man ikke merker noe (med SA merker man jo at det blør).

 

Har dessverre selv opplevd MA - jeg hadde symptomer på lik linje med mitt 1 svangerskap, men hadde alikvel en rar fornemmelse av at noe ikke stemte. I uke 10 kom det plutselig litt brunt blod ved dobesøk - og da ble jeg helt sikker på at noe var galt. Legene trøstet meg med at brunt blod var normalt, men jeg ville ikke tro dem... Bestilte meg privat UL og der oppdaget de at fosteret var dødd veldig tidlig.

 

Heldigvis er MA veldig sjeldent!! Både i mitt første fullførte svangerskap og i dette svangerskapet har jeg vært livredd for MA. Kanskje spesielt nå i dette siste, ettersom jeg har hatt MA i mellomtiden....

 

Tror nok du kan ta det helt med ro!!! Det er vanlig å være redd for MA, men sjelden man opplever det!! Om du skulle engste deg mye er det vel verdt pengene å bestille en privat UL!! Da får man jo roet seg ned!!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...