Gjest Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Heihei! Bare lurte på om det er noen som skal føde der de nærmeste dagene jeg..har hørt så mye rart om sykehuset i det siste og bekymrer meg sånn asså! Åsså er det mange som sier at du må ha med alt av klær og bleier til babyen selv der, er det noen som vet noe om det? Må begynne å ha alt klart nå, bare 9 dager igjen!!! =)
en liten en Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 ja, jeg skal! har termin 6. august, håper den kommer før, men det gjør den nok ikke (bebisen altså, vet ikke kjønn) har hørt at man får 10 bleier, resten av dem må du selv ta med. Dersom du skal på fødehotellet, så er det ikke barneklær der, sto det i en brosjyre jeg fikk. på barsel vet jeg ikke. men de har både butikk og apotek, så det er mulig å kjøpe bleier og sånn når du er der.. lykke til!!
kosemoms♥med ny spire Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Jeg skal føde når som helst nå på Ulevåll, hadde termin 16.juli:-) Var på fødselsforberedene på Ulevåll i juni og da sa de at så lenge fødselen går normalt blir man flyttet over på pasienthotellet (veldig fint hotell) hvor du har en sykesøster og jordmor på vakt i etg 24 t i døgnet! Det er 10 bleier og 10 bind, resten må man ha selv (men er butikk på sykehusområdet hvor far kan løpe å kjøpe, hihi) Men alt av klær til deg og babyen må du ha selv. Håndklær er det på rommet, samt sengetøy til deg og mannen! Hvis det er komplikasjoner med deg eller baby, eller av andre grunner (fult på hotellet f.eksempel) så blir du flyttet til barsel, der er det alt til deg og baby, akkurat som om du var vanlig innlagt på sykehus! Jeg har en bag til meg selv og en til babyen. Bagen min tar jeg med meg når vi drar på føden, bagen til babyen får komme etter:-) Hørt mye positivt om hotellet og har jo sett det og det er veldig fine rom! Det er jo en fordel og kunne bestemme selv når på døgnet du vil ha besøk osv. Håper jeg kunne komme med noe til hjelp:-) Lykke til:-)
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Jeg hadde termin i går, skal føde på Ullevål. Fødte der sist og, har bare gode ting å si om det. Kjempe flotte jordmødre, og sykehushotellet er helt flott. Der kan man ringe på barnepleier og jordmor hele døgnet i tillegg til at de kommer innom flere ganger om dagen for å høre om trenger hjelp. Er vaskehjelp innom hver dag som skifter på sengene og håndklær. Bleier og bind er greit å ta med selv, går fort tomt. Ellers er det Kiwi butikk, apotek, parfymeri, Nille og masse kafeer inne på området, så man har gåavstand til alt:-) Jeg er ikke i tvil om å føde der, har bare gode erfaringer. Blitt tatt kjempe godt i mot de gangene jeg har vært der under dette svangerskapet og.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Åh, tusen takk alle sammen =) Nå vet jeg litt mer om hva jeg skal pakke, tror jeg må ordne til en egen bag til babyen da. Hørtes da egentlig ganske greit ut der da, bra at det er butikker rundt da..vet ikke om jeg husker å pakke alt så! hehe =) Takktakk! Kansje vi ses på hotellet! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå