Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Hører så mye nå om spark og bevegelser,min baby er rolig-aldri vært store sprella,men på hver kontroll er alt normalt.Men tanken har slått meg alikevel,hva om den ikke har det bra eller værre...Da lurer jeg på,hvordan merker jeg det på meg selv? Må vel bli dårlig eller noe om babyen ikke har det bra. Er i uke 36 nå,fin form,ingen unormale målinger,men kan jeg være fin form selv om babyen ikke er det.Noen som vet?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Jeg kjenner meg selv veldig godt igjen.. HAr 5 dager til termin, og det har heller aldri vært de store sprellene hos meg. Det har ikke bekymret meg så veldig mye, for det har vært slik hele tiden.. men litt har no tanken streifet meg også.. Når det er sagt, så hadde jeg før UL følelsen av at ungen manglet et lem eller noe, men da jeg så at alt var bra på UL - jeg så alle fingre og tær osv gikk tanken rett over på at da var det noe psykisk gale med barnet mitt. Er veldig dumt å tenke slike tanker, for de fleste barna blir jo friske, men det er visst vanlig å tenke slik har jeg hørt. Man kan aldri vite helt sikkert. Har jo hørt om dem som har hatt normale sv.skap, men som har fått syke barn. Kan ikke gå rundt å tenke på det, sier jeg selv om jeg gjør det også... men er blitt flinkere.. Det viktigste for meg nå har vært at jeg har kjent liv hver dag, og ofte har jeg SETT magen bevege seg, uten at jeg har kjent det. Dette skjedde også da jeg var på UL fordi jeg trodde jeg lakk fosterveske i uke 35. Jeg fortalte legen at det var lite liv, og da han foretok UL, så han det var mye liv, og spurte om jeg ikke kjente det.. Synes ikke det var alarmerende at jeg ikke gjorde, Hjertelyd og ellers alle målinger har vært veldig bra hos meg hele tiden, så jeg må tro at alt er i orden. La oss håpe vi også får en rolig baby på utsiden. Har hørt er ungen rolig i magen blir det en rolig baby på utsiden. Men har også hørt det motsatte..hvis sistnevnte er tilfelle har jeg funnet ut at jeg får en adhd unge, for det er så lite liv.. Ikke bekymre deg og prøv å nyt de siste ukene.. Det vil nok gå bra for begge to skal du se, på en eller annen måte:-) Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Godt å høre det da-jeg ser også bevegelsene bra og kjenner noe hver dag da,og har sagt til både jordmor og lege att babyen er rolig så,i og med dem ikke har registrert noe unormalt så er jeg trygg,men det er de der 14c dagene mellom hver kontroll igjen da som bekymringene kommer,men som sagt regner jeg med kroppen min også sier fra om det ikke står bra til. Skal prøve å ikke bekymre meg utover..Ha en fin sommer og lykke til med fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå