Gå til innhold

Barnehagestart og amming..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi var bare 9mnd da hun begynte i bhg i fjor, og jeg ammet fortsatt. Hun var imidlertid veldig lite interessert i puppen, og sluttet faktisk omtrent samtidig som hun beg i bhg. Nektet plent å ta mer. Ellers var planen å amme om kvelden, og de morgenene jeg hadde mulighet (beg veldig tidlig noen dager), og evt rett etter jeg hentet.

Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn at man må trappe ned nok til at puppen ikke trengs i løpet av den tiden du er på jobb og barnet i barnehage. Noe annet er ikke praktisk mulig. Evt blir det "the hard way" når hun starter, men jeg ville heller gjort det før.

Jeg ammet etter at han begynte i bhg, og i 2 mnd før det hadde jeg jobbet 8 timers dager, men ammet da bare morgen og ettermiddag.

Jeg ammet da jeg begynte i jobb og poden hos dagmamma (ja, jeg vet det er barnehagedebatt, men, men!) Det gikk veldig bra. Jeg prøvde å amme etter å ha hentet om ettermiddagen slik at han fikk 3 ganger for dagen, men det skle ut til å bli bare morgen og kveldsamming. Var ikke noe problem for oss.

Kanskje en ide å trappe ned ammingen som for tiden foregår i "arbeidstiden" og venne av med disse ammestundene og heller bruke ekstra kosetid til kvelden i stedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...