Gå til innhold

Hva skjer på første overtids kontroll???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på overtidskontroll fredag på Ulevåll.

Noen som vet om de setter i gang alerede første gang, evt. hvor lang tid de lar det gå før de setter i gang?

Er rimelig lei av venting, bekkenløsning, varmt og vann i kroppen osv...:-(

Håper ikke de lar det går for lang tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hva du mener med overtid.... terminen er jo to uker før og etter termindatoen så om du er innenfor den tiden er det vel ikke vanlig å sette igang fødsel hvis det ikke er noen annen spesiell grunn...

Skrevet

hadde termin 16.juli, men de kalte det for overtidskontroll på sykehuset ihvertfall!

Og fikk jo beskjed på fødselsforberedene at det er "farlig" å gå over de 14 dagene etter termin...

Skrevet

Jeg har fått overtids kontroll 14.august, hvis jeg ikke føder før, men jm sa sist at det var feil. Det var noe nytt nå og at jeg skulle inn senest 12.august.. Vet ikke helt om jeg skjønte helt hva hun mente.. jeg har ikke begynt å tenke så mye på det, da jeg enda ikke er forbi termindato... Menstermin er i dag da, men ul på mandag..

Skrevet

så du har timen bestilt allerede ja...min ble ikke bestilt før nå på mandagen den...og da spurte jeg om de kunne ta den på fredag isteden for mandag, og det fikk jeg:-)

Skrevet

Hei

det skal mye til å bli satt i gang en fredag, de venter til over helgen hvis det ikke er helt spesielle grunner til å sette igang.

Jeg har termin samme dag som deg, menstermin 13. juli. Var heldig og kom på overtidskontroll tirsdag på grunn av at det var helt fullt frem til 1. august, og da var det såpass modent at jeg blir satt i gang i morgen. Fikk beskjed om at torsdag var siste sjans til igangsetting før helgen (Ahus). Dette er min nr. 2, forrige veide over fire kilo, så det var vel også en av grunnene til at jeg blir satt i gang før 14 dager over UL termin.

Skrevet

Jeg var på overtdiskontroll igår hvor de sjekket hjertet til babyen, spark, blodtrykket mitt, ultralyd (fostervann, navlestreng, str.) og en gynekologisk undersøkelse hvor legen strippet meg og sjekket åpning. Det hele tok to timer, og jeg ble deretter sendt hjem og fikk ny time imorgen for å sjekke om jeg er mere moden. Lykke til!

Skrevet

Greit å vite at de ikke setter i gang før helga da...så har jeg ikke forhåpninger om det ihvertfall:-)

Huff...er redd for at han blir veldig stor ja, så lenge som jeg går over:-(

Skrevet

spurte du om de kunne strippe deg, eller gjorde de det bare automatisk? har veldig lyst til at de skal gjøre det, håper de kan det på meg også!

Skrevet

Litt uviten kanskje...-men hva er det å bli strippa?

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det, så går jm inn å drar litt i fosterhinna for å "terge" den, slik at den forhåpentligvis sprekker på egenhånd og man slipper å ta vannet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...