Gå til innhold

Åreknuter hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Støttestrømper er veldig bra ja:) Spesielt hvis du går mye i jobben din. Bare pass på å kjøpe riktig størrelse så de ikke klemmer altfor mye, men stramme skal de være, dette hjelper de med i butikken. Et par koster ca 300 kr, med slike som går opp til knærne.

Ellers er det bra å få litt mosjon hver dag, ca en halv time, men all mosjon er bra uansett lengde på turen:)

Drikk mye vann (alltid det faste, gode, MEN kjedelige rådet - hehe), og ligg ofte med beina opp!!! Dette hjelper blodet med å strømme mot hjertet, og er et superbra tiltak!

Dårlig blodsirkulasjon i beina kan gjøres bedre med å massere med en sak du får kjøpt f eks på body shop, som du bruker sammen med såpe i dusjen. Ved å variere mellom kaldt/varmt vann på dusjen, begynner blodårene å jobbe (trekke seg sammen/utvide seg), noe som også får fart på sirkulasjonen i beina, og som forhindrer åreknuter.

Et varmt fotbad i grønnsåpe er også bra å unne bena sine i blandt!

En VIKTIG ting til slutt: IKKE sitt med beina i kryss!!! (det ene kneet over det andre, bedre å krysse de nederst ved foten i tilfelle). Dette stopper opp blodet i årene, og er en veldig vanlig årsak til åreknuter. Og de fleste av oss "damer" har en stor uvane med å alltid sitte slik (ihvertfall hvis jeg snakker for meg selv).

Håper du kan få bruk for noe av dette-

lykke til;)

Har fått det jeg også, og stygt er det!!! Ser du har fått mange gode tips allerede. Men det er viktig å sitte med beina høyt så ofte du kan (ikke flink til det selv), samt redusere saltmengden i maten har jeg hørt kan hjelpe. Ellers vil det gjerne forsvinne litt etter fødselen heldigvis : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...