Gå til innhold

Jeg er så slapp for tiden..Kan det være ammingen??

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 7 mnd og 1 uke. Ammer henne 1 gang om natta, og til hvert måltid om dagen (4 ganger). Hun spiser grøt eller fruktmos til formiddagsmat, såvidt begynt med middag nå, og grøt til kvelds. Ammer ca 30 min før måltidene, og hun spiser ikke mindre av den grunn etterpå.

Jeg har igjen 5 kg før jeg er i matchvekt igjen, men slutta å gå ned for ca 2 mnd siden. Kiloene sitter bom fast.

Kan det være ammingen som gjør at jeg har så lite energi??

Fortsetter under...

Eg trur nok amminga "tappar" oss ein del, både for melk og energi. Det har vel ein del med å gjere at vi ofte må opp om natta pga amming, får avbrutt nattesøvnen hvar natt og berre det at vi er veldig "bunde" til babyen. Det merkest.

Guten vår er 10 mnd og får pupp 4-5 gongar for dagen (av og til rett før måltid, av og til rett etter, av og til midt i mellom) og to gongar om natta. Spesielt no som det er varmt merkar eg at eg har lite energi (når eg samanliknar meg med andre rundt meg som ikkje ammar). Av og til føler eg at energien min er lagra i puppene, og at lillegut tømmer meg totalt fleire gongar for dagen...

Det er nok fleire faktorar som speler inn, men ja, eg trur heilt bestemt at amminga er ein del av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...