Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg er etter min egen beregning i uke 7+4 i dag. Jeg oppdaget for nesten 3 uker siden at jeg var gravid, men da var vi på ferie i syden. Da vi kom hjem og ringer til legen, er de stengt i 2 uker. Min lege har feie i enda 2 uker etter det! Og ingen jordmor vil ta meg i mot før en lege har undersøkt og konstatert graviditeten! Ser at en stor del av dere her inne har vært på UL i uke 5 og 6. Er dette hos andre enn deres fastleger? Min fastlege har ikke UL på kontoret.. Hva gjør jeg når jeg ikke en gang får en legetime før jeg er i uke 12-13 eller noe sånt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er sånn at de fleste ikke får time hos lege før rundt uke 10-12.. Men skjønner det er litt kjipt å vente såpass lenge.. Det må jo være andre leger som kan ta deg imot.. Leger på sykehus da? Priv gyn? Grunnen til at flere av oss har fått tidlig ul er fordi vi har opplevd eller opplever komplikasjoner som blødninger, tidligere aborter osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonas-mamma'n Skrevet 26. juli 2006 #3 Del Skrevet 26. juli 2006 jeg kom til legen da jeg var 5 uker på vei, og den eneste grunnen til at jeg stresset med det var at jeg skulle på ferie.nå er jeg 10 uker på vei.jeg kom dit før ferieavviklingen begynte, heldigvis. men det er jo ikke vanlig med UL før uke 17- 19, med mindre man har hatt komplikasjoner før. jeg skal ikke det før da....så jeg har slått meg til ro med det. Men du får sikkert time hos en annen lege, for det skal være oppsatt noen som vikar for din fastlege. senest i går måtte jeg til legen, og da måtte jeg til en vikar pga at fastlegen min har ferie. så det ordner seg nok for deg også lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #4 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei Jeg er i dag 6+5. Har også hatt problem med å få legetime pga ferie. Har endelig klart å komme igjennom hos legen. Men fikk ikke time før jeg er i uke 8. Det med ul så tidlig er kun ved kompliksjoner. Og det er svært mange leger som ikke tar inn før ca uke 12. Men jeg synes at hvis du er nervøs for å vente så lenge, skal du si det til legen din. Stå på å be om å få komme inn før, eller at de henviser deg til andre som kan ta deg inn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #5 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg skal ha første kontroll hos legen i uke 11, forstod det slik at det er helt vanlig når det ikke er mistanke om komplikasjoner. Når folk har inne snakker om legebesøk og ultralyd i uke 5,6, 7 osv - er dette unntakene og ikke regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #6 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvis du får komlikasjoner, kan du ta en tlf til legevakten. Ellers har du ikke behov for lege før rundt uke 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #7 Del Skrevet 27. juli 2006 Ja det er vanskelige tider nå i sommerferien... Men legen din skal ha en vikar for seg når han er på ferie. Dette kan du få greie på av legekontoret du bruker. Ellers ringer du bare noen andre legekontorer å forklarer saken at du vil ha en rask bekreftelse av en lege at du er gravid. Man blir gjerne rekvirert vidre til UL hos en gynokolog av fastlegen din, men vis du er bekymmret og har blødninger eller smerter kan du ringe inn på gyn avd. på nermeste sykehus å høre med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå