Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min på 9mnd har fått sin første tann:)jeg ser den så vidt i mellom tannkjøttet,men det jeg lurer på er om det kan være flere på vei.for i natt så var han våken nesten annenhver time å bare sutret.han roet seg bare ved puppen.han bruker å sove hele natta ellers.kan det hende at det er det som plager han?jeg var å kjøpte dentinox i stad da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730314-ang-tenner-og-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mulig at det er tenner som plagar han ja. Når babyen får den første tanna er nr. 2 som regel ikkje langt unna. Her tok det ni dagar mellom tann 1 og tann 2, og fem dagar mellom tann 3 og tann 4. Då han fekk framtennene oppe (tann 3og 4) var han sutrete om dagen og våkna fleire gongar om natta og hylte. Han holdt på sånn i over to veker før første tanna kom igjennom. Dentinox hjelpte litt, av og til lindra det akkurat nok til at han klarte å sovne igjen om natta. Eit par netter måtte vi gje han paracet for at han skulle få sove.

Spørs om ikke tann nr 2 (hvis ikke flere) er på vei ja. De kommer ofte parvis. I tillegg til Dentinox og evnt paracet om natta kan du gi han noe kaldt å gnage på om dagen (rangler til å legge i kjøleskap f.eks). Kan også gi han kavring eller harde skorper slik at han får stillet kløen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...