Happy H Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei hei alle desember mammaer! Då e vi tilbake fra Thailand. Litt treg m dette innlegget, men bedre seint enn aldri..hehe.. har vert mye vekke ette vi kom hjem og, noen uker på ferie hos mamma, så då va d lite dib på meg. 1juni reiste vi altså til Thailand med hermine som då va 5,5 mnd. vi va jo kjempe spente, og siste natten før vi sku dra sov eg nesten ikkje. Låg og tenkte på ka i all verden d va vi hadde begitt oss ut på, tenkte på alt som kunne kommte t å gå gale og at eg måtte v den verste moren i historien..hehe.. første gangen på ferie m småen og d e jo et kjempe stort ansvar når vi bare ikkje har oss sjøl lengre. Men samtidig gleda eg meg som ein litn unge på julaften og. Tenkte at bare vi kom oss gjennom flyturen, va den verste biten over. 16tima m fly e ikkje lite, og dette va fordelt på 3ulike flyvninger, så vi skulle tross alt opp og ned nokken ganga. Første etappe va Bergen-københavn. Hadde fått innstrukser fra helsesøster om å amme ved opp og ned stigning, så eg slengte ut puppen og va klar:) desverre litt for tidlig, for halvveis oppe va snuppo mett og ville ikkje ha mer. Kjente eg blei litt svett og tenkte no blir d hyling. Men d kom ikkje ein lyd, ho va så fornøy og etter 15min sov ho så søtt i mamma sine armer, og våknet når vi var landet i køben,,tjoho...første turen hadde gått kjempe bra og eg kunne slappe litt mer av.. Og sånn fortsatte d. Høres nesten for godt ut t å være sant, men Hermine sov seg gjennom alle flyturene vi hadde. Til bangkok sovna ho 1tome etter vi va i luften, fikk ei lita seng ho kunne sove i og den va gullverdt. der låg ho så fint, og jammen måtte vi ikkje vekke ho når vi gikk inn for landing, for då måtte dei ta vekk senga ho låg i.. jippiiiiii....... Etter noen tima på bangkok flyplass va d endelig siste etappe på turen til Koh samui og ferie!!!va ganske slitne då og gleda oss t å komme frem. Hadde allerede fått merke at Thailendere va glad i barn og ikkje så vant m kvite babyer.. folk regelrett glodde og peika uansett kor vi bevegde oss. Framme på samui va d som å gå inn i ein vegg, puh, d va varmt asså!! Snuppo va mørkerød i kinnene sine av varmen, men smilte som bare d. Såg ikkje ut til å plage ho i d hele tatt. Fremme på den lille sjarmerende flyplasse, som bare va et tak utn vegger kom flyvertinner og tollere stormende til for å se på vidunderet vårt, og alle ville holde ho. Eg va jo litt skeptisk og redd og hadde ikkje lyst å gi ho fra meg, men ka gjør du når folk står å strekker armer og smiler til ho.. mor måtte nok bite i d sure eplet og la disse folkene få holde ho litt. Regnet m d kom t å bli mye grining, for før vi reiste hadde ho ein periode der ho va begynt å bli skeptisk t folk, men ikkje disse folkene her. Ho bare smilte og va kjempe fornøyde. Vi hadde bare bestilt fly ned, så no begynte jakten på hotell. Hadde sett oss ut 3ulike hotell vi kunne tenke oss å prøve på, så vi reiste dit. Va jo ikkje akkurat i form t å begynne å prute, trøtte, slitn og ikkje minst super varme der vi stod, men fikk oss t slutt et koselig rom på et veldig bra hotell. Planen va å v der i 5daga for så å reise videre, men vi trivdes så godt at vi blei der resten av ferien. Fikk venner der som også hadde barn og noen utn. Og egentlig det beste av alt va at vi i starten va de enste nordmennene. Litt godt å treffe andre mennesker når vi først reiser så langt. Hermine takla solen og varmen kjempe bra. Fikk mye varmeutslett i starten, men etter ca 5dager gikk dette vekk igjen. Det såg ikkje ut til å plage ho så vi gjorde ingenting med d. Sjøl om noen vi ble kjent med kom med et pulver vi kunne smøre på. Det va basseng på hotellet, og fra bassenget va d 3trapper ned så va vi på stranden. Så d va jo heilt nydelig. Temperaturen i sjøen va 30grader og ca d samme i bassenget, så d va perfekt for minien vår å bade der. Ho elska d, og plaska og styrte på. Dette va jo ein lettelse for oss, for då va d ingen problem å kjøle ho ned. Ellers va ho jo veldig fornøyd med å ligge naken heile dagen og leke seg under ein parasoll. Rommet vårt va og like ved bassenget, så vi kunne legge ho der om dagene når ho skulle sove. Hadde med babysitter og d funka kjempe bra. Sov mye bedre inne enn ute i varmen. Hadde airccondition på rommet,, så tempen ble litt mer behagelig der. Folk i Thailand elsker barn, og d fikk vi merke veldig godt. Uansett kor vi gikk kom de springende etter oss å ville ta på ho eller holde ho. D blei til slutt veldig slitsomt, både for oss og ikkje minst for Hermine stakar. Vi prøvde alle mulige triks, ha ho i bæresele, men då hang de bare på slep etter oss, putte myggnetting på vognen, men den ble revet av.. Så d va lite å gjør m egentlig. Heldigvis ble de vant m ho på hotellet etterhvert, så der fikk ho meir fred enn når vi va ute å gikk i gatene og på restaurant. Eneste fordelene va jo at når vi spiste så kom de å tok ho om d va nødvendig, så vi fikk spise begge to utn å holde på ho..hehe... Maten va heilt herlig, og eit meir vennlig folkeslag ska du leite lenge etter. Alltid smilene og blide og veldig hyggelig og hjelpsom.. Koh Samui e ei lita øy, men samtidig stor nok til masse opplevelser. Vi dro på dags utflukter innimellom, men slappa mest av m stranden og bassenget. Hadde det heilt herlig, og komme garantert til å dra tilbake. Men då vil eg gjerne v der meir enn 3 veke, fordi reiso e lang og ein trenge alltid nokken daga bare på å hente seg inn igjen. Ferien blei avslutta m 3dager i Bangkok. Dette va litt av ein by og inntykkene va mange og enorme. Men eg syns personlig at 3dager her e for masse. Det e veldig stressende å være der, ekstremt masse biler og forurensning. Shoppingsentrene e enorme m gjerne over 3000butikker på hvert. Her ligge vanlig butikker og marked side om side, så d va vanskelig å vite kor en sku prute og kor en ikkje skulle d. Butikkeierne va også ute etter å tyne mest mulig penger ut av turister, så d va lett å bli lurt. Å ta taxi va eit mareritt, 3felts veiene va plutselig blitt til 5 felt fordi folk kjørte som noen galninger.. Prøvde oss på tuk tuk ein dag og, d va heilt villt. nesten så eg va glad vi komr fra d m livet og helse i behold..hehe.. e nok ikkje så farlig som eg følte d va, men ein ny og litt skummel opplevelse. Beste fremkomstmiddel i bankok e definitivt skytrain, lett å orientere seg og d går kjempe fort. Dette stoppa ved de største kjøpesentrene hvertfall, og defra går d an å komme seg til andre steder evt m taxi. Vi orka ikkje å dra på så masse sightseeing i bangkok, va egentlig lei av alt sånt og gleda oss t å komme hjem. Ein ting eg kunne tenke meg å få m der som vi ikkje rakk, e floating-market. E rette og slett et marked ute på elvene, der du drar i bår og handler fra andre båter eller boder som ligger langs ved elven. Men d får vi gjør neste gang:) Som dåkke sikkert forstår hadde vi ein heilt perfekt tur og eg grua meg ikkje t å reise igjen m snuppo vår! E kjempe glad for at alt gikk så fint. Ingen va sjuke og alle hadde d strålende.. D beste av alt va kanskje at min kjære fridde til meg der nede, så no blir d bryllup neste sommer!!!! Tjoho... Eg kunne sikkert skrevet i d uendelige om denne turen, men dåkke ska tross alt orke å lese alt, så no gir eg meg!!! Men ting som va eit must for oss på turen va: - Høg solkrem - solhatt -babybjørn bæresele -babysitter Ønske alle ein fortsatt strålende ferie!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730236-desember-tilbake-fra-thailand-advarsel-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Pimpernell Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Ååååå.... Det hørtes ut som dere har hatt en kanon ferie ja!!! Ikke noe misunnelig jeg nei..hehe.. Blir nok en tur på oss etterhvert tenker jeg,må jo bare oppleve Thailand selv om jeg ikke er sååå begeistra for den varmen.... Får være mye i vannet da Fint at lillesnuppa koste seg og var grei under flyreisa,kjedelig om hun hadde hyla hele veien.... Og gratulerer så mye som vordende brud,det blir spennende da!! Lykke til med forbredelsene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730236-desember-tilbake-fra-thailand-advarsel-langt/#findComment-5732001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påan-igjen Skrevet 26. juli 2006 #3 Del Skrevet 26. juli 2006 Velkommen hjem igjen. Høres ut som dere har hatt en super tur. Den kan dere sikkert "leve på" lenge. Gratulere så mye med frieriet og lykke til med planleggingen du har foran deg. Du vet planleggingen er halve morroa (syns i hvert fall jeg). God sommer videre! Klem fra mæ og lillegutt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730236-desember-tilbake-fra-thailand-advarsel-langt/#findComment-5733506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazywoman Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 GRATULERER SÅ MYE! Bryllyp er helt fantastisk!!! GLED DEG!!!! Særlig til å lete etter kjole!!! Jeg ELSKET det! Vi skal til thailand i nov/des. Gleder meg VELDIG!!!!! Godt å høre at det gikk bra med dere. Jeg er VELDIG spent selv!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730236-desember-tilbake-fra-thailand-advarsel-langt/#findComment-5737806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvedatter Skrevet 6. august 2006 #5 Del Skrevet 6. august 2006 Er litt seint ute med å ønske deg velkommen tilbake, men bedre sent enn aldrig... Hørtes ut som en helt fantastisk ferie, minner for livet kan jeg tenke meg. Blir jo så klart frista til å besøke mer eksotiske strøk av å høre om slike opplevelser. Og gratulerer med frieriet, sikkert helt perfekt sted å forevige det øyeblikket. Håper det bli en super ventetid til den store dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730236-desember-tilbake-fra-thailand-advarsel-langt/#findComment-5832033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå