Gå til innhold

2 dager igjen!! Ks til fredag!!

Anbefalte innlegg

Siste dagen min hjemme før jeg blir lagt inn imorgen og tar ks på fredag!! Spennende! Gleder meg til å hilse på nurket mitt og å se om det er en liten gutt eller ei lita jente!!! Håper alt går bra!! Om to dager er jeg nybakt trebarnsmor!!!

Ønsker dere alle lykke til videre!!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5730042-2-dager-igjen-ks-til-fredag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Annonse

Ååååh så koselig ! Gratulerer så mye, sukk så koselig !!! Sitter her og gru/gleder meg, har ks dato om 25 dager, altså 31 august og er riiimelig spent kan en si !

Kanskje du har lyst å fortelle litt om hvordan det foregikk dersom du har tid, det hadde vært så alreit å høre litt om det ! =)

Kom hun før termin eller ? Jeg skal ha selve snittet 15 dager før termin, så håper hun er "klar". Ligger en liten jente i magen min ! For et nydelig navn du har valgt for prinsessen din !

Lykke til så mye !

Hadde et spørsmål til deg jeg, EnJente m EnJente ! Har stusset litt over at du har fått ks 15 dager før tiden, er det noen grunn til det ? Skal ha ks 8 dager før termin, men sliter så fælt med bekkenet at jeg lurte på å høre om jeg kunne få det en uke før det igjen....

Åja :) Nei aner ikke, jeg fikk velge dato selv, og det passer bra akkurat denne datoen, så da sa bare legen ok. Aldri tenkt over det hmm ! Jeg har termin 14 sep, så 31 aug blir jo 15 dager før ! Er vel egentlig ingen grunn tenker jeg, ring og spør og forklar situasjonen din, så håper jeg de hører på deg ! Har jo ikke noe å si om ks blir tatt 8 eller feks 14 dager for de, men for deg kan det ha mye å si.

Lykke til !

Hei EnJente m EnJente!

Planlagt keisersnitt var en fin opplevelse. Ble vekket ved 6-tia og fikk dusja meg med Hibiscrub (for å unngå infeksjoner) og deretter fikk jeg en "spa-behandling" (eh...) med barbering og kateter. Ble kjørt ned til operasjonsstua litt før åtte. Ble tatt godt imot av anestesisykepleier og operasjonssykepleier. Fikk venflon (er det det det heter?) i begge hendene og fikk væske samt kvalmestillende via dem gjennom hele operasjonen. Å sette spinalbedøvelsen var kun et lite stikk og så ble jeg helt varm i bena og etterhvert helt følelsesløs. Blodtrykket mitt ble sjekket jevnlig også gjennom hele ks. "Knivtid" (operasjonstid) var 50 min, men det er en del ordning før og etter ks som tar tid, så alt i alt tok det et par timer.Straks hun kom ut fikk vi se henne tullet inn i et håndkle og etter at hun var stellt, fikk jeg henne oppå brystet og studert vidunderet!! Det var spesielt!!! Ble kjørt ned på oppvåkningen rundt kvart på ti og lå der til kl 14. Jeg ble ikke kvalm etter ks denne gangen, men måtte ha noen doser smertestillende for det er mye vondt etterpå... Fikk jenta mi ned ved elleve-tiden og da lå hun og ammet i over en time!! Kom opp på barsel ved 14- tia og der fikk jeg isvann og mer smertestillende. Ble tatt veldig godt vare på!! Glemte å si at jeg kvelden før ks, fikk en sprøyte i låret (blodfortynnende) som svir litt. Den tas også 5 dager etter ks. Var oppe og gikk dagen etter. Vondt, men man har mye mindre vondt for hver dag!!

Mia-Lill ble født i uke 38 og jeg tør ikke tenke på hvor stor hun hadde blitt dersom vi gikk tia ut....!! Jeg hadde også en enorm morkake, 1200 gram, noe som tilsvarer tvillingmorkake visstnok. Så god næring har lillejenta fått! Jeg hadde 12 dager igjen til termindato, som forøvrig er idag!!

Lykke til!! Blir spennende å høre hvordan du opplevde ditt ks! Her fikk du i alle fall høre om mitt.

Tuuusen takk for at du tok deg tiden til å fortelle :) Betyr mye for oss andre som skal ta å lese og høre om slike planlagte ks. Iallefall setter jeg enormt pris på det ! Høres ut som du alt i alt har hatt en fin opplevelse, og at de verste vondene er fint "overlevelige" hihi.

Nå er det bare 22 dager igjen til mitt, og jeg må ærlig si at jeg ikke gruer meg ! Jeg er nå heller fryktelig spent på hvordan hun ser ut, hvor stor og lang hun er osv. Gleder meg rett og slett ! Jeg skal klare disse sprøytene og tunge stegene rett etterpå osv. Man har jo noe helt nydelig å fokusere på etterpå, et nytt liv, en liten baby - så jeg tror at alt det som skjer ved siden av kanskje blir litt "overstyrt" av gleden ! Iallefall håper jeg på det :)

Skal selvfølgelig fortelle om mitt når jeg er ferdig, da legger jeg ut en tråd her inne og på skravlesiden tenker jeg !

Kos deg masse med nurket, så "snakkes" vi vel her inne igjen :)

Klem til deg og lillemor !

PS: Gleder meg til "spa-behandlingen" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...