Only Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Nå er det bevist at han bruker meg kun for å få sove videre om natta. Han er ikke sulten. I går våknet han klokka 23.00 og ville ikke sove videre, vi prøvde alt, vugget sang, koste med han og you name it. Han skulle bare kose med meg og puppen. Så jeg gikk og lagde en flaske med melk til han, han drakk da en del med tull og tøys. Men ikke f.... at han ville legge seg, han grein nesten hele tiden, selv om vi koste med han. Så klokka 00.30 ga jeg opp og ga han pupp, selvfølgelig var han sliten. Og sovnet nesten med en gang. Men slippe puppen neida, det ville han ikke. Han tviholdt på den, og når jeg lirket den ut etter 1/2 time hylte han. Jeg måtte bare gi opp og la han, da lå han og sutret med smokken i en liten stund og så ble det stille. Var inne hos han en stund etterpå og da sov han søtt. Så jeg er kun sovemedisin på natta. Noen med gode tips? Skal jeg bare la han ligge og gråte når han våkner om natta? Noen ganger er det bare litt gråting , da tar jeg han ikke og da sovner han av seg selv. Herregud, hvor problemer vi har med han her kar'n. Vi stresser ikke, men ønsker jo at han kan sove om natta uten denne puppen som trøst. Det er ikke suttebehovet, for han griner når vi gir han smokken... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5729740-desember-arrrgggg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påan-igjen Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Skjønner godt at du er fustrert. Har desverre ikke noen godt tips å komme med for her er det like ille. Må ha puppen til mamma for å sovne igjen hvis han er blitt skikkelig våken. Han tar ikke smokken og er heller ikke så begeistret for flaske. Han hadde en periode der han tviholdt på puppen selv om han sov. Jeg prøvde å lirke/dra den ut - men da ble han hysterisk. Måtte være langt inn i drømmeland før jeg klarte å befri meg..... ..siden jeg lå i sengen vår (må være mørkt og stille når han skal sove på kvelden) endte det ofte med at jeg sovnet selv. Han er blitt litt bedre nå og tviholder ikke puppen så mye så nå kan jeg lirke den ut når like etter at han har sovnet av. Han våkner vanligvis flere ganger i løpet av kvelden med hylskriking, men da klarer jeg stort sett å få han til å sove igjen med bare byssing, stryking og synging. Han er da veldig trøtt og sovner ganske raskt igjen. På natten virker det som han er "mer våken" for da er det mye vanskeligere å få han til å sove igjen. Ender med at jeg må gi han bryst for å få han til å sove igjen og på det meste så spiser han nå kl 20, 0/1,3,5,7,9. Klarer ikke å la han ligge å gråte så mye, og uansett får jeg jo ikke sove heller så da foretrekker jeg å bare amme han for å få han til å slutte å skrike. Håper jeg etterhvert klarer å dra ut tiden mellom nattmåltidene, men må motivere meg skikkelig før jeg setter i gang. Regner med at det kan bli endel netter med enda mindre søvn enn nå. På dagtid er han blitt minde og mindre opptatt av puppen men ser at når han begynner å bli trøtt så gnir han seg mot brystet mitt. Ble litt langt dette. Håper andre har råd til deg, så kanskje jeg også kan prøve. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5729740-desember-arrrgggg/#findComment-5733878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå