Gå til innhold

Oktober: Kontroll rundt uke 30


Rut Bram

Anbefalte innlegg

Endelig kontroll igjen - er 29+6 i dag ... jordmor mente jeg burde ha ny kontroll om et par uker fordi symfysemålet lå litt under gjennomsnittet, sist gang lå det nemlig over. hjertelyden var også lavere enn sist, men det kommenterte hun ikke - håper det ikke er unormalt?

 

Noen som vil sammenlikne??

 

Uke 29+6

 

Symfyse-fundus: 26 cm

BT: 105/60

Hb: 10,8 (skal begynne med jerntabl)

Urin: neg

Ødem: 0

Fl./min: 136

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia :)

Jeg er også 29+6 idag. Var på kontroll når jeg var 28+4 :-)

Har vi termin samme dag da? 7.oktober? Har ny kontroll torsdag 10.august, da er jeg 32+0 :)

 

 

SF.mål: 28cm

Vekt: +8kg

BT: 104/66

Hb: 12,7

Urin: neg

Ødem: 0-1

Leie: H (B)

Fl./min: 130

 

 

Hjertelyden på den lille her har vært alt fra 150 til 130, og det er helt normalt.. alt mellom 120-160 er flotters :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg var på kontroll da jeg var 29+3. Har termin 8 oktober.

 

Symfyse-fundus: 28cm

BT: 110/70

Hb: 11,9

Urin:neg

Ødem:1

Fl/min: 136

 

Lykke til på neste kontroll :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi termin samme dag, ja! skal bli morsomt så se hvem som får først :) Sist gang gikk jeg 10 dager over termin.... Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29+6

 

Symfyse-fundus: 28 cm

BT: 120/80

Hb: 12,6

Urin: neg

Ødem: 0

Fl./min: 140

 

Det var meg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll når jeg var 28+3

 

SF: 25 cm (bør jeg bekymre meg nå??)

BT: 105/65

hb står ikke

urin: neg

Fl./min: 135

 

Jeg syns nemmelig jeg har veldig liten mage.. og SF målet mitt er jo mye mindre enn deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll uke 29+6, har termin 12. oktober.

 

Symfyse-fundus: 27 cm

BT: 126/73

Hb: (ikke sjekket)

Urin: neg

Ødem: 0

Fl./min: 140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vanskelig å vite egentlig...det ser jo ut til å variere en del. Min måling var 26 cm da jeg var 29+6, altså sannsynligvis var jeg likt som deg i uke 28.

 

Jeg tror legen/jordmor først reagerer hvis det er avvik fra din egen vanlige kurve, dvs når hun sml. med målinger tidligere i svangerskapet, slik det var hos meg. Har du lagt under den røde streken (gjennomsnittet) på skjemaet tidligere for eksempel? Jeg lå nemlig over gjennomsnittet sist gang (i uke 23), og har lagt midt på den røde streken på de andre målingene. Den siste gangen nå lå jeg litt under.

 

Og så kommer det jo litt an på hvem som måler... Neste kontroll vil uansett avsløre om du fortsatt følger din egen kurve eller avviker fra denne... da kan du jo forhøre deg litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 27+1

 

Symfyse-fundus: 28 cm

Vekt: + 8.6kg

BT: 110/75

Hb: 12.6

Urin: neg

Ødem: 1

Fl./min: 140

 

Dette var allerede i uke 27 folkens, så jeg er ikke akkurat noen liten nei.. Og inni magen min vokser en liten jente.. som skal bli stor og sterk til hun kommer ut :-) Vi gleder oss noe vanvittig!

 

Skal til jordmor i neste uke igjen, skal jammen komme med nye opplysninger da, så skal dere få se hvordan det vokser her..

 

Dere har ingenting å bekymre dere for i allefall, ikke vanskelig å se hvem som er størst her av oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP! Var på kontroll idag 30+2... Sf målet mitt er på 34!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24, og har målt sf-målet mitt. Det er 23 cm. Hva var dere i uke 24? Tror jeg er over normalen nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du er innenfor det grønne feltet på skjemaet, er du innenfor normalen :) 23 cm i uke 24 er jo innenfor. jeg var 21 cm i uke 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ikke innenfor det grønne feltet... Er rett over det! Da er det over normalen? Kan det bli en stor baby eller hvordan er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

 

Nå har jeg også endelig vært på kontroll igjen! Symfysemålet hos meg har variert litt i forhold til hvem som har målt og slikt...første målet var midt på den røde linjen, andre var nesten en cm over det grønne (??), tredje var rett over det grønne, og denne gangen lå jeg innenfor det grønne på øvre del:P men det er ingen av dem som har nevnt noe om det da... Tror ikke du skal bekymre deg over at hjerteslagene var lavere, det er visst helt normalt ifølge min lege i allefall:) Tulla i magen min har variert fra 130-150 slag:)

 

Uke 31+2

 

Symfyse-fundus: 31 cm

BT: 120/70

Hb: 12,2

Urin: L+

Fl./min: 130

 

babyen lå med rumpa ned, men det er ennå tidlig og det kan være hun snur seg:)

 

Sees på møte den 15. da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag, 28+6

 

SF: 29

BT: 100/60

Vekt +5kg

Urin: Litt eggehvite og protein (men i følge jordmor ikke noe å bekymre seg over siden alt annet var normalt)

Fl/min: 148

Leie; Hode

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...