Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 ....å få skrevet ut vanndrivende pga. vann i kroppen i svangerskapet... Er det i det hele tatt vanlig??....Har en 1er på ødem, og sist gang snakket han om vanndrivende, men fordi blodtrykket mitt var stabilt og fint skulle vi se på det neste gang...Det er idag.... Jeg stiller meg skeptisk til dette da jeg aldri har hørt om vanndrivende til gravide før....Så hoven er jeg faktisk ikke.....Hmmmm... Noen som vet eller har erfaring??? Mottas med STOR takk:o)
Tiddelidu Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Hmm.. Jeg mener jeg har lest at man ikke bruker vanndrivende hos gravide, men kan ikke finne det igjen. Jo, der fant jeg det: "Sannsynligvis er dette (ødem) gunstig for fosteret. (...) Ødem skal vanligvis ikke behandles medikamentelt. Forekommer klinisk ødem sammen med tegn på komplikasjoner, kan det være et varseltegn." Fra boka Det nye livet, Synne Holtan redaktør. Vil ikke en eventuell svangerskapsforgiftning kunne "maskeres" dersom man tar vanndrivende? Bare tenker litt høyt.. Lykke til i allefall!
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Heia:) Trodde ikkje en fikk det,Har aldri hørt at noen har fått det faktisk. Har selv masse vann i kroppen, sist svangerskap fikk eg 3`er, gangen før det 3`er og denne gang 2. Har aldri fått vanndrivende.
Sessa ruger igjen... Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har ødem 2-3 og har fått anbefalt å ikke gjøre noe med det. Det hjelper visstnok ikke noe særlig på gravide i følge jm. Jeg har klem på nervene i høyre hånd pga av dette (tror jeg), men må bare holde ut til ungen kommer. Eneste jeg har lest som visstnok skal funke er bjørkebladte. Men... stoler vel ikke helt på det heller. Ville ikke tatt noe for det hvis ikke du er skikkelig plaget, og ødem 1 er vel ikke så ille...
2 søte + 1 spire Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Nei, det synes jeg hørtes merkelig ut. Er ikke vanlig i allefall. Ikke ta alt leger sier for god fisk:) Det å ha litt ødemer skal visst være gunstig for fosteret. Tror alt kommer for en grunn jeg - hvis det ikke er sykelig da, men da blir det nok en annen vurdering enn vanndrivende uansett.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 prinsessemari har glemt å føde hvordan føles det med den nerven i klemme? har selv ødem 2-3 og sliter en masse med henderne, fingrene på høyrehånden "sover" hele tiden. Er det en nerve der er i klemme?? Har snakket med JM og lege ang. vannet, der er intet vi gravide kan ta for det, heller ikke fra helsekosten. håper på og begynder på modningsakupunktur i løpet av uken, håper hun kan sette nogle nåle der hjelper på vannet også??? - noen med erfaring fra dette?
Jolene84 *overtermin* Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Ringte og prata me jm no,fordi ej kjøpte mej vanndrivende i går og tok en i dag.Og ho sa d at d fikk ikkje ej lov t,pga at dei e vanndrivande på den lille oxo.Ikkje berre mej.Så fikk berre beskjed om å sitte me beina høgt,og ha beina i isvatn + ete masse frisk frukt.D sku hjelpe (Hadde 2-3 på ødem sist ej va hos jm,og d e verre no.1 og ei halv uke sida ej va der sist)
Englefjas Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Det beste er vel å drikke masse vann og forsøke å kutte ned på salt og fett? Det har iallfall hjulpet for meg.
Sessa ruger igjen... Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Det føles som om jeg har brent meg på finger tuppene og at de sover. Hendene sovner veldig fort hvis jeg holder de i feil posisjon. Det er visstnok noe som heter Carpal Tunnel syndrom, men vet ikke om det navnet også gjelder når symptomene inntreffer i svangerskapet. Vet noen her inne har vært så plaget at de har blitt (vurdert) i gangsatt. Det lammer noen fingre om gangen. Noen dager er det verre en andre og det veksler mellom hvilke fingre som er verst. Når det er helt håpløst må jeg riste på armen mens jeg holder den over hodet evt. skylle den i kaldt vann eller knyte en kald klut rundt håndleddet. Når de sjekket blodtrykket mitt sist tok de det på høyre arm, og da det armbindet ble pumpet opp føltes det som om fingrene skulle sprekke.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2006 Takk for svar jenter ) Har vært hos legen nå, og idag var det ikke snakk om vanndrivende i det hele tatt..Fikk faktisk 0 på ødem og....Skjønner ikke hvorfor han snakka om vanndrivende sist...Jaja...samma det.... Klem
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 prinsessemari har glemt å føde Takk for svar!! Tror det er det samme jeg har?? et mareridt og holde telefonen. Har også prøvet og ta blodtrykket på højre armen, troede at jeg skulle svime av og fingrene sprække!! Er nok ikke så ille at jeg bliver satt igang, men det er jo litt godt og høre at jeg ikke er den eneste...sorry.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå