Gå til innhold

Hei jenter, trenger noen leggetips :)

Anbefalte innlegg

Jenta mi er straks 6 mnd... og nå ønsker jeg at hun skal klare å sovne alene på kveldstid. Har til nå måttet amme henne i søvn, hvis ikke er det skriking på høyt nivå. På dagtid er det ikke noe problem, da er det bare å legge henne våken i sengen, litt sutring, så sovner hun.

Håpet er at det skal bli enklere for pappa`n hennes å kunne delta i leggingen også, nå er hun jo helt avhengig av meg.

Noen som har noen gode leggetips, hun bruker forresten ikke smokk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5729506-hei-jenter-trenger-noen-leggetips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

var det samme for oss.måtte til slutt la henne ligge der å gråte litt.tokk henne ikke opp.bare sto ved senga vært 3 minutt og støk henne over kinne og pratet rolig med henne.

til slutt sovnet hun.for hun gråt jo fordi hun var vant til at mamma kom og tokk henne opp om hun gråt.pluss at de fleste griner litt før de sovner.

man må være tålmodig..la de finne sinn egen søvn.

var hart å la henne ligge å gråte først men gikk jo inn,så viste at jeg brydde meg.

ga henne også en sutteklutt som vi la på siden av henne ved hodt.sovner mye fortere:)

holder han tett inntil oss, mens vi bysser, jeg synger og pappan hysjer når det er han som gjør det.

som oftes er det meg, for jeg synest det bare er en helt herlig jobb :-)

han gråter nesten hver gang, så finner han roen tilslutt. han er 6 måneder

Annonse

Jeg leser det at hun sovner på dagtid av seg selv ja, da burde det i grunnen gå greit å gjøre det på kvelden også. Dere vet jo at hun kan det =) Finn en god og beroligene leggerutine, slik at hun vet hva som skal skje. Legg henne i sengen når hun har fått mat, bleie, kos og kanskje ett par rolige nattasanger. Gi henne noe hun kan kose med oppi sengen. Om du har tenkt å gi henne en koseklut la henne få en mulighet til å like denne godt før den blir værende i sengen. Dvs at hun har den i vognen, bilen ol. Jeg merker på min gutt at dersom jeg gir han ett bad etter kveldsmaten blir han veldig trett og sovner med det samme han treffer puten. Når jeg har lagt han tar jeg han ikke opp om han en dag protesterer, står bare ved sengen og stryker han i håret og på kinnet uten å prate med han. Jeg går så ut og lukker døren. Noen ganger hender det at han suttrer litt før han finner roen og sovner. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...