Gå til innhold

Ønsker kun saklige svar - slutte med melk om natten til barn på 21 mnd?

Anbefalte innlegg

jenta mi sover ennå ikke hele natten, 21 mnd. hun våkner noen netter og får flaske med melk i senga. begynner å bli utslitt, da vi også har mindre barn som også våkner flere ganger om natten.

Trenger virkelig hjelp til hvordan jeg skal løse dette, noen som har erfaringer?

Fortsetter under...

min datter fikk flaske på natten frem til hun var 17 mnd.. Da gikk vi først over til å gi henne vann på flaska, og så gikk det egentlig over av seg selv. hun forsto nok at det ikke var vits å våkne mer..

min erfaring er at når de får flaske på natten våkner de oftere enn de gjør om de ikke får noe..

Jeg tror dere bare er nødt til å kutte tvert.

Enten kan dere begynne å tilby vann på flaske i stedet for melk, da kan det hende hun ikke vil ha lenger.

Men dere risikerer også at hun vil fortsette å våkne fordi hun vil ha vann.

Så det beste er nopk rettt og slett å si at frsa nå av får du ikke melk om nettene. Våkner hun, gå inn og så natta og legg på dynen og gå ut igjen. Kanskje hun kan ha en tutekopp med vann stående ved sprinkelene i sengen, så hun kan drikke selv hvis hun blir tørst.

Vær konsekvente. Ikke trøst så veldig hvis (når) hun skriker, men gå inn ofte og legge henne ned og gi henne et raskt stryk på kinnet.

Etter noen netter, bør det være i orden. Kanskje en uke eller to, hvis hun er veldig standhaftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...