Gjest Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Finnes det noen smertestillende tabletter man kan ta nå i slutten av svangerskapet? Jeg har (som nevnt 100 ganger før her inne) store smerter i hendene, og det måtte vært så deilig å bare få en liten pause. Jeg har ikke tatt en eneste tablett mot smerter tidligere i svangerskapet, og disse smertene har vart i en mnd nå. Jeg har så lyst å være smertefri, om bare for en bitteliten stund. Jeg har IBUX, men det stod på pakken at man ikek skal ta det de 3 siste mnd av svangerskapet...
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 prøv med paracet. du kan ta 6 tabletter i døgnet. hvis det ikke hjelper hadde jeg tatt kontakt med legen og spurt om andre smertestillende.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Så Paracet er ikke farlig for babyen? Uff, jeg synes det er litt ekkelt å ta tabletter hvis det går utover den lille, men smertene er til tider uutholdelige! Særlig nå om morgenen...
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 du kan HELT trygt ta paracet, eller andre reseptfrie preparater med paracetamol som virkestoff. spør på apotek!
Susie S Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg var innlagt på sykehuset pga de trodde jeg hadde fått blodpropp. Der fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke Pinex og Pinex Forte uten at det hadde noen betydning for fosteret sin del.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Tror jeg heller ville holdt meg til paracet og pinex. pinex forte er vel sterkere. Er nok ikke farlig da, men tenkte bare hvis du er like nervøs som meg når det gjelder medikamenter og graviditet
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 det er kun i begynnelsen av svangerskapet du ikke skal ta tabletter. paracet går helt fint på slutten. et sa legen på sykehuset. kan prøve naparex(om det va det det hete)
* Zoë * Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Du kan ta pinex og pinex forte (sistnevnte er reseptbelagt). Du kan også ta fenason koffein sterke, men ikke så mange pga av koffeinen i tablettene. Jeg har selv tatt fenason koffein sterke og pinex forte i forbindelse med konfirmasjon og bryllup. Ikke samtidig! Orket ikke å ha vondt de dagene. Det var godt med pausen, men pga mer bevegelse og sitting disse dagene, fikk jeg igjen i rikt mon dagen etter :-( Håper du finner en løsning så du får hvil kroppen din litt. Ikke godt å ha kroniske smerter. Klem
2 søte Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 pinex forte inneholder codein itilegg til paracetamol, det er et morfin preparat tror jeg. og det går over i blodet og til fosteret så jeg ville ikke tatt det... legen sa til meg at om jeg skulle ta paracet så burde jeg ta 1gram med en gang og ikke så spise på 500mg. det virker bedre da og "skaden" er jo allerede gjort ved å ha tatt en paracet. og det er 3-4gram i døgnet som er topp dosen på paracet.
Ariel81 Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Før tok jeg smertestillende tabletter, men nå tar jeg Zon istedet. Mye bedre for magen! Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle HELE kroppen? hehe
hemmeligvemmelig Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Har du sjekket det med legen din? Fra felleskatalogen: Graviditet Det er risiko for at fosteret påvirkes. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Zon gel under graviditet. Zon gel skal ikke brukes i de tre siste månedene av svangerskapet.
hemmeligvemmelig Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Fikk sambo (tannlege) til å lese det som står i felleskatalogen (ikke pasientdelen) og han sa man IKKE måtte bruke zon.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #14 Skrevet 26. juli 2006 jeg hørte med jordmoren min ang smertestillende å hun sa max 2 parasett i døgne..ved ekstrem smerte 3 men da bør jo man heller kontakte lege eller jordmor.. alt som du får i kroppen din fanges allikevel opp i blodet til fosteret..
cilla28 Skrevet 26. juli 2006 #15 Skrevet 26. juli 2006 Du kan bare ta paracet trur jeg, det gjør jeg ved behov.
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #16 Skrevet 27. juli 2006 og hva grunnet hun det på, hvis jeg får lov å spørre? står ikke noe om det vare seg i felleskatalogen eller i medisinsk håndbok for legemidler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå