Gjest Skrevet 26. juli 2006 #1 Del Skrevet 26. juli 2006 Hjelp! Jeg mister håret mitt! Ikke i dotter, men mye likevel, er det noen som vet hva det kan skyldes? For lite B-vitamin? Leser at hårtap er vanlig ved amming og at man skal ta det med ro for det kommer tilbake når man slutter å amme. MEN det er enda ca 8 mnd til jeg _begynner_ å amme *fnis* Noen som har peil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inemamma'en Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Forrige gang jeg var gravid mistet jeg masse hår fra ca uke 8 til kanskje uke 15. Tok masse b-vitaminer uten at det hjalp. Det er bare noen som reagerer med å miste hår under graviditeten. Trodde jeg ikke ville miste noe hår når jeg ammet (siden jeg allerede hadde vært igjennom dette en gang), men fra 3mnd etter fødselen til nå (9 mnd og mister ennå selv om gravid) har det falt av i store mengder. Det kommer selvfølgelig ut igjen, og har nå en lekker barsellugg (kort, kort i panna). Hehe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prematur uke 29 ♡ Skrevet 27. juli 2006 #3 Del Skrevet 27. juli 2006 Slapp av :-) Jeg mistet mye hår da jeg gikk gravid første gangen. Har ei veninne som er frisør å spurte henne. Skulle nesten tru at jeg gikk på cellegiftkur... men hun svarte at det skyldes hormonenes uballanse i kroppen og at det var menge som fikk kaftig håravfall.. Kan ikke si at jeg er hårløs akkurat:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LINDA*** Skrevet 27. juli 2006 #4 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg er frisør Riktig med ubalanse i hormonene. Men normalt er det opp til 100 hårstrå(!) som mistes hver eneste dag. Og jo lenger hår man har, jo mer f ø l e s det ut som man mister. (For "hårtjafsene" blir større). Vi anbefaler i vår salong å begynne med håravfallskur når man har født. For da er det virkelig ting som skjer! Men selv sier jeg at man aldri kan begynne for tidlig! Hårtapskuren skal mo t v i r k e hårtap, og er spesielt rettet mot periodisk hårtap, ergo for gravide bl.a. Det er på ingen måte arvelig. Men for en kort periode. Det som skjer er at kuren skal gå ned, under huden, der hårsekkene er. Serumet inneholder så mye næring at det gir liv til hårsekkene som har tatt en "hvil" Høres avansert ut, og det er det også, syns nå jeg! Men det funker! Som oftest skal man ta for seg kuren om høsten og om våren. (Og som beskrevet over her). For på sommeren er kroppen mye varmere og blodet gir den næringen den egentlig skal klare å gi for å holde liv i hårsekkene. Men ingen regler UTEN unntak selvsagt. Noen ganger må man gjøre ting som magefølelsen sier til deg. Og hadde jeg vært deg, hovedinnlegger, så hade jeg begynt med en slik kur så snart jeg kunne. Det er riktig at du muligens har mangel på B-vitamin. En kollega av meg, som slet s k i k k e l i g, hun sa i fra til legen sin og fikk B-12 sprøyte, noe som virket utrolig bra. Så valgene er dine, frøken! Håper du fikk tips nok! Hilsen frisør'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #5 Del Skrevet 27. juli 2006 Takker så mye for både beroligende ord, og godt råd. Har skaffet meg frisørtime til i morgen den dag. Forhåpentligvis kan jeg da trekke mitt kandidatur til Fru Hårtap 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå