Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Søndag våknet lille (2 år) opp med gjenklistrete øyne. Helt grønne av "gørr". Vi dro til legevakta og fikk penicillingdråper. Disse hjalp ikke, og dro tilbake til legen igår. Der fikk vi beskjed om at det nok var et virus siden han ikke responderte på øyendråpene, og at man da bare må avvente situasjonen til den går over av seg selv. Blir som en slags forkjølelse i øynene. Synes det så litt bedre ut igår kveld, men idag er det verre enn noensinne og får nesten ikke opp øynene hans fordi de er så hovne. Han har også vært veldig rød inne på øynene. Noen som har lignende erfaringer, og hva gjorde dere evt? Ikke stort av hjelp å hente hos legen iallefall......

Fortsetter under...

Ikke helt lik erfaring, men... Da tulla mi var ca 10 mnd fikk hund noe som lignet øyekatarr. Men ikke så kraftig som du beskriver det. Jeg kjøpte øyetrøst-dråper på helsekostforretning som jeg brukte. Det er en saltvannsoppløsning tilsatt øyetrøst. Det hjalp. Jeg har også begynt å bruke disse dråpene selv når jeg har "allergi-øyne".

Jeg slapp unna antibiotika- noe som jeg syns er bra.

nina

Guttn min ''fikk'' øyekattar da han var litt over året.

Fikk øyesalve til å ha på,men det hjalp absolutt ikke på han.

Men etter ett par dager eller noe,så ble han ganske syk,så vi dro på legevakta med han.

Det viste seg att han hadde betennelse i kroppen.

Fikk pencillin til han,og etter ett par dager med det,så ble øynene hans bedre også,så jeg tror ikke det var øyekattar han hadde.

Hvordan er formen ellers påden lille da?

Du kan jo gå til legen og be dem undersøke h*n på nytt,og evt ta en crp prøve.

Men da gutten min fikk øyesalve til å ha på,så sa legen att hvid\s han ikke ble bedre innen 5 dager,så skulle vi komme tilbake,så øyedråpenen du fukk,de virker ikke etter bare en dag,men du burde se bedring etter 2-3 dager.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...