Gå til innhold

Ylva?

Anbefalte innlegg

Ser du er sykemeldt for kronisk hodepine. Når ble du det? Jeg hadde kronisk hodepine før svangerskapet, men brukte jo da sterke smertestillende for å holde det i sjakk, samt tok behandlinger. Har slitt som bare det i svangerskapet.

Først råkvalm i 3mnd, og nå har hodepinen tatt helt overhånd. Er der hver bidige dag, og har vært det de siste åtte ukene. Har gitt beskjed til både lege og jordmor, men får bar beskjed om å drikke mye.

Får så vondt av babyen som har en mamma som har mye smerter, blir uopplagt og må ty til paracet. Vil jo helst ikke ta noe som helst, men dette går ikke uten noen form for smertestillende, selv om jeg tar behandlinger jevnlig og holder ut så lenge jeg kan.

Sykemelding er ikke aktuelt fra legens side. Dette er normalt, er liksom kommentaren til alt, også kvalmen som var til stede hver dag og natt i begynnelsen. Fikk ikke sove omtrent i det hele tatt, men neida, det er normalt!

Har begynnende bekkenløsning nå, kjenner smertene og kiropraktoren min er enig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5727887-ylva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager at jeg ikke har sett innlegget ditt! Jeg ble sykmeldt 27. mai, dvs ca uke 13, da hadde jeg tatt 3 gram paracetamol kvelden før uten effekt, reist ned på legevakten på kvelden oppløst i tårer fordi smertene ikke roet seg, fikk snakke med lege halv fire om natten som sa 'ta mer Paracet'. Jeg fikk nødtime hos fastlegen min dagen etter, som sykmeldte i 2 uker å blunke,og anbefalte meg å forsøke akupunktur.

Han var veldig enig i at det ikke er gunstig å ta så mye Paracetamol siden det er veldig levertoksisk.

Akupunktur hjalp ikke et plukk, ringte legen for å forlenge sykmeldingen, og fikk sykmelding i posten til 3 juli for da skulle jeg tilbake på kontroll. Forsøkte kiropraktor for 3400,- kroner uten nevneverdig effekt, kom til legen 3. juli, han spurte hvordan det går, og jeg sa som sant er at jeg er veldig hemmet av hodet. Kan ikke gjøre noe som helst som gir pulsøkning, eller som krever at jeg fokuserer på noe, (Dvs lese, se på TV etc) Han sykmeldte meg videre til 11. august når jeg skal på neste kontroll.

Siden formen ikke er noe bedre, og han kjenner arbeidsforholdene mine blir nok sykmeldingen forlenget. (Han er bedriftslegen vår..)

Dette var kanskje litt mer info enn du ba om, MEN, det er meningen at vi skal orke å få flere barn, og det lar seg ikke gjøre hvis vi blir syke og deprimerte iløpet av det første svangerskapet. Bytt fastlege med en gang, eller krev en sykmelding. Det er ditt barns helse det handler om, og hvis legen din ikke har skjønnt hvor skadelig det er å være stresset og 'ulykkelig' i svangerskapet burde han ikke ha noe med graviditetskontroller å gjøre. Det er en grunn til at vi betaler skatt!

Lykke til, jeg håper å se et innlegg fra deg snart om at du går hjemme og kjeder vettet av deg sånn som meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5727887-ylva/#findComment-5740294
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Ylva! Jeg har hatt dette problemet lenge, og gått til kiropraktor for dette i hm, blitt 4 år. Prøvd fysioterapi før det, og akupunktur. Står på ny venteliste hos en annen akupunktør nå, men har ikke de helt store forventningene. Har gått til homeopat uten virkning, og skal nå inn til en refleksolog, 500kr for 15 min, stiv pris, men man blir så rådvill at man prøver det man kan.

Setter veldig pris på at du tok deg tid til å svare. Føler liksom at jeg stanger hodet i veggen hos legen, i og med at jeg "må jo tåle litt" - men at alt er så naturlig. Var hos en gynekolog forrige uke og tok den ordinære ultralyden. Han påpekte at blodtrykket mitt var like lavt å som ved de andre målingene, så jeg kjente vel litt svimmelhet. Har vært svimmel, men aldri hørt at BT er lavt før nå. Både legen og jordmor sier "flott!" når de måler blodtrykket, husker ikke i farten hva det er, men undertrykket er 65, og det er visst veldig bra sier de.

Nå må jeg skynde meg, skal til behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5727887-ylva/#findComment-5740605
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...