Gå til innhold

Hva smører dere magen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på strekkmerker... Hva slags olje/krem bruker dere? Hjelper det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cocoa butter fra BodyShop. Den benyttet jeg sist graviditet også hver kveld på mage, pupper og lår og fikk ikke noen strekkmerker. Bank i bordet.

Skrevet

Jeg har brukt vanlig bodylotion og a-creme jeg på magen, så har ikke fått noen strekkmerker enda. er i uke 32 nå

Skrevet

Jeg bruker bare Biotherm sin bodylotion. Er nok ikke spesielt mot strekkmerker, men jeg liker den kjempegodt.. har 6 dager igjen til termin, og har fortsatt ikke noe strekkmerker.. Ikke at jeg tror det har sammenheng, hørte tidligere at strekkmerker gikk mer på det hormonelle.. eller noe.. Ikke alle var "disponert" til å få strekkmerker..

Aner ikke om det stemmer.. er førstegangs, så har heller ikke erfaring fra tidl å komme med..

Skrevet

VICHY anti stretch mark - krem, kjøpt på apoteket. Brukte den også under mitt første svangerskap, da fikk jeg nesten ingen merker, kom noen få rett før fødselen. denne gangen glemte jeg det av, og begynte først å smøre da jeg så de første komme allerede i uke 28. Har nesten ikke fått nye etter at jeg begynte smøre, så jeg tror den virker bra. Lukter også kjempegodt!

Skrevet

Ingenting og har bare fått et strekkmerke hvert svangerskap. Ser på det som et fint minne for hver gang jeg he he;O)

Skrevet

Fikk anbefalt en olje på apoteket til ca 200,- men fikk utslett over hele magen- så det holdt med den ene innsmurningen. Er allergisk mot nøtter og de fleste at oljene er vel mandel eller solsikkekjernebasert tror jeg? Men smører med HTH fuktighetskrem, og har ingen merker til nå i uke 35 :).

Skrevet

Jeg bruker en olje som søstra mi sendte til meg fra Sør-Afrika. Den heter bio-oil og skal vist hjelpe mot en masse ting (strekkmerker, arr, pigmentflekker, rynker osv)

Er i uke 32 nå og har ikke fått et eneste nytt strekkmerke. Og de gamle mine er faktisk blitt mindre synlige etter jeg begynte med oljen.

For 2 uker siden startet jeg å smøre oljen på et arr jeg har på ryggen (jeg får store røde og stygge arr) Og nå ser jeg tydlig bedring på arret. Det har blitt mye bedre på fargen og mye flatere =) Tror faktisk denne oljen har noe for seg!

Skrevet

For tiden bruker jeg Weleda sin "Arnika Massage öl", fåes kjøpt på helsekost. Står at den er god mot strekkmerker. Weleda har en spesiell olje som forebygger strekkmerker oxo, men var utsolgt når jeg skulle ha den.

Foreløpig ingen strekkmerker! Bank i bordet!

Skrevet

Jeg har brukt Body Butter fra BodyShop. Og ingen nye strekkmerker her!!

Skrevet

Har brukt forskjellige fuktighetskremer, og har ingen strekkmerker ennå (uke38). Dove body silk er veldig god. Ellers har jeg hørt at det skal hjelpe å ta tran, men det aner jeg virkelig ikke om stemmer. Men det er jo bra for så mye annet, så det er vel verdt å putte i seg.

Skrevet

Ingenting. Ikke fått strekkmerker hittil eller fra forrige svangerskap

Skrevet

ikke fått strekkmerker men smører meg med a-kremen å baby kremen til natusan

Skrevet

Jeg bruker hvetekims-olje på mage og bryst, jordnøtt- olje lenger nede for antirevning :)

Er øyeblikkelig inne i uke 34, har ikke noe særlig med strekkmerker enda.... ( Hadde noen fra før av... :)

Skrevet

Vanlig uparfymert bodylotion, eller mandelolje eller a-derma krem. Det jeg har for hånden.

Har funket supert så langt, men jeg skal visst være heldig med genene. Mamma har to etter tre barn, mormor hadde ingen etter tre barn, farmor hadde ingen etter fire barn. Er jo noen uker igjen, så jeg krysser fingrene.

Skrevet

I disse dager smører jeg magen med solkrem, ellers blir det lite smøring. Det er vel ingen krem som kan dokumentere at den hjelper mot strekkmerker, i og med at det er hormonelt betinget. Dette er mitt tredje svangerskap, og har sluppet unna. Det samme gjelder min mor også.

Skrevet

Jordnøtt olje!

har ikke fått et eneste strekkmerke, men tror strekkmerkene kommer dersom en er arveligdisponert for disse, og ikke av manglende smurning... Men for sikkerhet skyld er det jo greit å helgardere ... :-)

Skrevet

Spenol!!! 7,90 på kiwi! ikke et eneste strekkmerke! Men tror det er ganske mange faktorer som spiller inn.

Skrevet

Jeg fikk litt panikk da jeg (rundt uke 25 tror jeg) klødde på magen og oppdaget noe som lignet strekkmerker. Gikk på apoteket og kjøpte VICHY anti-stretch mark cream, og har siden den tid smurt inn magen en til to ganger om dagen. Nå er jeg i uke 40 og har ingen strekkmerker, de små som jeg tror jeg hadde har også forsvunnet!

Jeg tror nok at jeg er av dem som er disponert for å lett få strekkmerker, siden jeg fikk det på hoftene da jeg vokste i puberteten. Det kan vel tyde på at kremen jeg har brukt fungerer, selv om jeg egentlig ikke hadde noen tro på slike kremer og oljer.

Skrevet

Shea body butter fra Body Shop, har 35 dager igjen og ikke fått noen strekk merker! Smører hver morgen og hver kveld!

Skrevet

Har brukt diverse billige fuktighetskremer jeg. Ettersom hva som står på badet:) hehe.. spenol, nivea, dove osv.. er 36+1 i dag- ingen strekkmerker. Har bare smurt bryst og mage. Tror dette er veldig hormonelt betinget jeg. Noen smører seg ikke i det hele tatt og unngår allikevel strekkmerker - andre kan ty til dyre kremer, oljer ol og får mye strekkmerker. Beste tipset er å smøre innenfra med tran eller omega 3:)

Skrevet

Ej fikk høre av jm at d ikkje va vits i å smøre sej inn me dyr olje og krem,fordi at d kom ikkje t å fungere i d store og d heile.Og d e d fleire oxo som he sagt t mej.Gravide som he prøvd forskjellige slags sorta krem,men som likevel he fått mange strekkmerke.

Ej sjøl he mange strekkmerke framme på magen,mor mi hadde ikkje ett einaste ett når ho gikk gravid.men d bryr mej i grunnen ikkje,for dei kjem jo uansett t å bli bleikare.Og d e jo ikkje så farli for mej i grunn,en vidunderli skapning kjem jo t verden.Så om at ej he nokre merke på magen,så e d uansett verdt d:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...