Gå til innhold

September: Hva smører dere magen med?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cocoabutter fra Bodyshop. Benyttet det forrige graviditet på mage, pupper og rumpe og jeg fikk ikke et eneste strekkmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en olje som søstra mi sendte til meg fra Sør-Afrika. Den heter bio-oil og skal vist hjelpe mot en masse ting (strekkmerker, arr, pigmentflekker, rynker osv)

Er i uke 32 nå og har ikke fått et eneste nytt strekkmerke. Og de gamle mine er faktisk blitt mindre synlige etter jeg begynte med oljen.

For 2 uker siden startet jeg å smøre oljen på et arr jeg har på ryggen (jeg får store røde og stygge arr) Og nå ser jeg tydlig bedring på arret. Det har blitt mye bedre på fargen og mye flatere =) Tror faktisk denne oljen har noe for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker baby olje som jeg smører på meg rett før jeg går ut av dusjen..og A-krem eller nivea krem med e vitamin.. ingen strekk merker enda.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingenting jeg, har ikke sett snurten til strekkmerker heller. Håper jeg ikke får det heller, for da kan jeg angre på at jeg aldri smurte meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tummy honey cream..fåes på babyshop:) (299kr) Ellers går det i oljer og fete kremer..Er hudpleier så har litt peiling på kremer..men finner dere ut noe som hjelper er det bare å smøre..Men husk..en krem skal ALDRI svi..da er det for mye alkohol i kremen...:)

 

Lykke til med smøringen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strekkmerker har jeg lest kommer av hormoner.. om vi smører oss eller ikke så har det faktisk ingenting å bety.. hvis vi har anlegg for å få strekkmerker så kan det hende vi får de,men det styres faktisk av hormoner.. trodde selv det hjelpte med krem,men leste en artikkel om det å det viser seg at det er hormonene som gjør det,samme hvilken krem dere bruker så har det ingenting å bety.. men kan føles slik..det går på psyken.. men jeg sier bare det jeg har lest, bruker selv krem (nivea med vitamin) å har ikke et eneste strekk merke til nå,er i uke 34 :) har noen få fra sist svangerskap på lårene men de er begynnt å blekne kraftig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at strekkmerker kommer av hormoner. Men tror også at det har mye med at huden må strekke seg mye. er i uke 35 no å snart ferdig med min 2 tube av anti-strech mark cream fra oriflame, fikk noen strekkmerker på puppene før jeg bynte med kremen og de er nesten borte nå. Tror kremen gjør huden mer elastisk så den kan trekke seg sammen må samme måte som den blir mere tøyelig. Å magen har ikke et eneste merke. Hvirker som den har bra virkning ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører med en krem mot og for å forebygge strekkmerker.. Kjøper på apoteket.. Vicky heter den.. Er i uke 32 nå og har faktisk fått et lite strekkmerke:( Så lurer på om det kommer uansett altså, krem eller ikke. hehe.. Men jeg fortsetter å smøre da:)

(termin 24.09.06)

 

klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting, ikke fått noe strekkmerker. Gjorde samme under forrige svangerskap, fikk ingen merker da heller. Har ingen tro på disse kremene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk strekkmerker allerede i puberteten, så jeg var forberedt på at jeg kom til å få en god del til under graviditeten. Men jeg har smørt meg med Weleda svangerskapsolje (kjøpt på helsekost), og jeg har ikke fått noen strekkmerker grunnet graviditeten ennå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en del strekkmerker i puberteten, særlig på hoftene. Men jeg har ikke fått noen under graviditeten. Smører meg ikke med noe spesielt, kun den body lotionen jeg har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg sporadisk med vanlig body lotion. Har liten tro på at det hjelper å smøre seg. I ungdommen fikk jeg strekkmerker på hoftene, men nå i graviditeten har jeg ikke fått noen nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tredje barnet jeg får og hver gang har jeg smurt meg inn med Spenol på magen. Billig og bra. Ikke har det blitt noen strekkmerker heller. Men nå sies det også at strekkmerker gjerne er arvelig også :-))Jeg smører meg alikevel for sikkerhets skyld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg så fikk bio-oil fra søstera di i afrika ;)

min mor kom nettopp hjem fra london. og eg fant ut at d visste eg at eg hadde hørt det navnet før. leste på boksen og der stod det at det hjlp mot strekkmerker,arr og andre ting ;) så nå skal eg hive meg på og se om den funker. har en del strekkmerker på rumpen,rett under og noe framme på lårene oppe med hofta.

så håper veldig på at det går vekk. er ikke noe fint med sån røde strekkmerker. heheh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap smørte jeg meg med det jeg hadde tilgjengelig av bodylotion, og fikk ingen strekkmerker. Denne gangen har jeg kun smørt meg med bodylotion fra First Price til kr 8,90 for flaska. Har fremdeles ikke fått strekkmerker nå som det er 39 dager igjen til termin (melder meg herved inn i klubben som høygravid...) Det har gått noen flasker med bodylotion, så da gjør det ikke noe at den er så billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker både biotherm biovergetures strekkmerkekrem og clarins tonic body oil, begge er kjempe goe, hvertfall ingen strekkmerker å se.. men det har jo også mye med gener å gjør noen er mer utsatt enn andre. jeg har noen gamle fra puberteten men ikke fått flere så de virker nok... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...