Tungt med to Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Jeg skal slutte å amme gutten på 9 1/2 mnd på natten nå, er det noe lurt å gjøre? Bare gi trøst og vann? Han spiser lite vanlig mat, men jeg begynner på jobb om en måned, så føler meg litt stressa mtp matsituasjonen. Håper han spiser mer mat nåt jeg slutte amming om natta.
Nit@™ Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Lurer på dette jeg også.. Lillemann er 6 mnd og har 3 nattmåltider.. Skulle gjerne kutta det litt..
Vestlandske meierier A/S Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 det gjorde jeg med eldstemann ja. vann på flaske eller kopp og smokk og trøst. tok en stund før han var enig, men det gikk til slutt:)
Blomman Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Trøst og vann kan hjelpe. Men det kan og være lurt å ta nattavvenning mens far i huset har mulighet til å hjelpe/ ta over nattarbeidet. La far gå inn å trøste når det trengs - viktig å vise at noen er der for barnet - jeg synes ikke barnet bør gråte seg i søvn. nå som det er varmt (hvertfall her i sør) må barnet få noe å drikke hvis det er varmt. Mpr bør holde seg unna barnet disse nettene - far klarer det helt fint og da skjønner nok babyen at puppen ike er der på natta. lykke til - og husk at du har rett på ammefri i forbindelse med jobb les på ammehjelpen.no under rettigheter
Mamma til tre Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Eg slutta å nattamme mine to eldste då dei var ca 6 mnd gamle (den eldste fordi ho begynte å våkne opp oftere for å få kos, den mellomste fordi eg ville kutte ut eitt av dei to nattmpltida hennar- men då slutta ho like godt med begge *hehe*). Dei var veldig greie å nattavvenne, kun 2-3 netter der dei hadde nokre korte sutreperioder midt på natta. Deretter sov dei heile nettene... er spent på kossn eg skal avvenne minstemann som får flaske..
Tungt med to Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2006 Takk for svar til dere alle! Samboern holdt bare ut ett minutt første natta vi skulle prøve, men nå skal prøve på nytt i morgen. Har prata med helsesøster også, så han vet at det er tilrådelig. Velvel, vi får se hvordan det går. Jeg kan komme tilbake med rapport. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå