Bjørnen Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Er det noen som har noen anbefalinger? Vi må ha nytt, siden det gamle har blitt -ja, for gammelt, og jeg er litt i tvil, da...
Vanja84 Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 jeg har kjøpt akta graco med base jeg da..... med nyfødt innlegg... kostet 1598 på juni kampanje...
Gjest leelu23 m/ jente 25.11 Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har kjøpt akkurat samme. Akta Garco med base. og nyfødt innlegg. Kjempeenkelt og bruke og ta med seg og veldig sikkert
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Ikke for å gjøre dere bekymra, men jeg leste nettopp i "Gravid" om en test "Foreldre&barn" hadde gjort av bilstoler for barn. Der står det at "begge setene fra Acta som var med i testen, løsnet og ble slengt ut av bilsetet i en krasjfart på 56,5 km i timen og ikke gir en fullgod beskyttelse i alvorlige ulykker. Hadde dette skjedd i en ekte kollisjon er risokoen stor for at barnet hadde fått svært alvorlige skader". Ikke sikkert at det gjelder akkurat den typen dere har kjøpt, men verdt å sjekke opp!!
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 neida, det er ikke akkurat det setet. Jeg jobber selv i butikk som selger bilseter, og liker ikke Akta i det hele tatt. De setene med base har i mange tester også vist seg å være dårligere enn andre, da de iblandt har løsnet fra basen. Til vår datter valgte vi derfor Maxi Cosi cabrio. Veldig enkelt og greit og feste, god stilling for ryggen hennes da det var montert, best i test utallige ganger, greit å bære, kan festes på vognunderstell osv Vi solgte dessverre setet, og etter å igjen ha trålet oss gjennom jungelen med seter ser det ut til at vi ender med det samme setet til nestemann også. Vurderte også HTS izi sleep, men av årsaker som er nevnt i andre tråder her lenger nedover så dropper vi nok det.
selfangerkjerringa Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Det setet i den testen var feilmontert har jeg hørt. Da er det ikke noe rart det ikke funker. Vi har lest tester av vårt Acta Graco-sete der det har vært korrekt montert, og det har kommet svært godt ut.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Men viss de er så lette å feilmontere at det til og med skjer i testen er det kanskje en grunn til å IKKE kjøpe det?
selfangerkjerringa Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Godt mulig det, men jeg har nå lært meg hvordan å montere det riktig jeg da, og syns ikke det er noe problem i det hele tatt. Så lenge jeg monterer det riktig så er setet trygt. Det er folk som ikke greier å skru opp ei bruskork riktig en gang, så jeg syns ikke alltid det med enklest-mulig-argumentet er noe å bruke som avgjørende ved kjøp av utsty.r
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Enig, ka-ping! dessuten mener jeg å ha lest at de skulle endre bruksanvisningen...
selfangerkjerringa Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 På utstyrsbutikken vi kjøpte stolen hadde de en bilstol stående (altså et ekte bilsete), som vi fikk prøvemontere stolen på. Damen hjalp oss så vi lærte det, og forsikret oss om at vi kunne montere den riktig før vi forlot butikken med stolen. Praktisk og trygt
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Det var ikke meningen å fornærme noens intellekt eller noe, men viss såkalte eksperter monerer det feil, hvordan vet du helt sikkert at du monterer det riktig?
Bjørnen Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 26. juli 2006 hva gjorde at dere vargte maxi cosi framfor hts izi sleep, da? Det var nemlig HTS izi sleep vi tenkte på. Har izi kid til storebror, og er veldig fornøyd med det. (Også matcher det, da, thi hi! ;o))
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 vi har ikke helt bestemt oss enda. Storesøster hadde cabrio (1 år), og da fantes ikke izi sleep. Men som jeg har nevnt i flere av de andre trådene så sies det mye negativt om izi sleep. Jeg har ikke sett på det enda (tror jeg har all verdens tid, og glemmer at dette svangerskapet raser av gårde i motsetning til forrige... hi,hi). Men ser at sovestillingen ikke kan brukes i bilen (trodde det var noe av poenget...), at de likevel ikke passer på quinny-understell pga en feil, og at det er veldig tungt å bære. Hvis disse tingene stemmer (noe jeg selvfølgelig sjekker før vi bestemmer oss helt) så er alle de fordelene med setet som jeg kunne se borte, og vi kan like gjerne gå for det setet vi hadde til storesøster som vi vet er bra. Hun har Izi Combi nå, så er ikke hts vi har noe i mot ;O) knallsete!!! En annen ting er at izi sleep ikke har vært med i kollisjonstest og blitt sammenliknet med de andre enda...
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #14 Skrevet 26. juli 2006 jeg har også hørt det, men har ikke sett foreldre og barn komme med noen beklagelse eller noe ang det. Vil tro de hadde gjort det dersom setet var feilmontert! Ikke at jeg skal garantere det selvfølgelig, men... Det er svært strengt med slike tester, så jeg stoler ihvertfall på de mer enn rykter her inne om at de har gjort feil. Uansett liker jeg personlig ikke Acta, så uaktuelt her. Men det var ikke babystolen som var i den testen da.
selfangerkjerringa Skrevet 26. juli 2006 #15 Skrevet 26. juli 2006 til Anonym: ble ikke fornærma eller noe Se innlegget mitt over så skjønner du at jeg ikke er bekymra for å ha feilmontert setet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå