Gå til innhold

Hva sover babyen i på natten i sommervarmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har vært på ferie på sør og østlandet nettop, og siste natta(lillemor sov i vogna) hadde nattkjole på seg, og våknet allerede 21.30, og var søkksvett, måtte legge henne i fotenden på madrassen broren lå på, og hadde et dynetrekk som de hadde over seg. sjekket de med gjevne mellomrom om natta om de var varm/kald, men de var helt passelig varme, Storebroren (6 år)hadde en t sjorte på seg, men jeg måtte ta den av han for han var så svett. Jeg valgte å ha på lillemor nattkjole el t sjorte, fordi jeg var redd hun skulle bli kald på skuldrene ellers.

Annonse

Jeg lar han sovne med bare bleie og følger med med jevne mellomrom om han trenger helseteppe over seg.

Nå han våkner midt på natta og er klar for ren bleie og mat tar jeg på han body, gjerne de fra H&M som er body/shorts i ett. Da har han litt nedover beina også.

soverommet mitt er kaldt uansett det (kun litt sol tidlig på morran på den siden), så hun har body (langermet), babysafe og dyne.. Og her ei natt våkna hun av at hun var kald, så da måtte hun ha et sånn stort helseteppe fra sykehuset oppå der igjen! Helt absurd i denne varmen!! men jeg må også ha vinterdyne på det rommet da, men ikkeno klær:)

Annonse

Bare bleie. Han må ha dyna over seg når han skal sovne, men det blir for varmt å ha den på heile natta. Så når han har sovna tar vi den av og legg på "ullhelseteppet" i stadenfor. Brettar det dobbelt om det blir litt kjøligare. Han ligg på saueskinn forresten.

Kun bleie, det har hendt (2 ganger) at han har våknet og er litt kald, tar da på helseteppe. Her på østlandet er det så varmt om natten at det nesten er ubehagelig.

Må si han er billig i drift akkurat nå da han kun ligger i bleia døgnet rundt : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...