Benni-min Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei Jeg er nå i uke 42 og har gått 12 dager over termin. Jeg har ennå ikke sett noe til noen slimpropp. Kan den ha kommet ut uten at jeg har merket det?? Jeg var hos jm i dag og hun sjekket om livmorhalsen var moden, og det var den ikke. Ungen er også langt oppe og det er ikke tegn til at han fester seg. Skal på to-ukers-overtidskontroll på fredag og håper at de setter meg igang da.Fikk et skriv fra jm i dag om igangsetting, og var man ikke moden begynner de igangsettingen med noen piller. Det kan vare 2-3 dager. Grøss, hvor lenge på overtid kan en gå??? Jeg vil nødig presse ut en 7kg stor unge..... Noen som har erfaring med dette?? Dette er mitt første barn og hører så mye om forskjellige igangsettingsmetoder. Huff, blir nesten redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. juli 2006 #2 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg så ikke snurten av noen slimpropp sist. Men hun kom på termin. Ikke alle som ser den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 25. juli 2006 #3 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg gikk 12 dg over tiden sist og så heller ingenting til noe slimpropp. Barnet stagnerer i vekst når du går over har jeg hørt. Jeg skal på ny vurdering på mand (6dg) til igangsetting,så er veldig spendt på det jeg oxo....håper du får mange svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 25. juli 2006 #4 Del Skrevet 25. juli 2006 Min slimpropp gikk i uke 38. Kom litt etter litt... Men tror ikke alle merker den! Jeg gikk over 14 dager, og ble satt igang. Var ikke moden, og ble først satt igang med modningspiller vaginalt. De stikker opp en pille, så må du ligge stille i 1time med ctg på magen mens de måler fosteraktivitet. På meg gjorde de dette flere ganger om dagen i 3døgn. Var til slutt så moden at de kunne ta vannet. Ikke noe skjedde da, så da ble jeg koblet til riestimulerende drypp... 7 1/2 time etter at dryppet var koblet til, ble sønnen min født (men hadde 3-4cm åpning da de satte det på) Du må forberede deg på at det er svært tøft, og at du bør planlegge å få en epidural så fort du har muligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Luna å Thea sin mamma* Skrevet 25. juli 2006 #5 Del Skrevet 25. juli 2006 Heisann! Jeg ble satt igang med Luna i fjor, da var jeg heller ikke moden å de satte meg i gang med "kur" (to kapsler de fører opp i livmormunnen en gang om dag) så må man ligge helt i ro i en time, så er det opp å gå for alle mugger! Du må ligge på sykhuset (iallefall i bodø) Hos meg ble det ikke noe virkning, jeg begynnte ikke føde av dem, men fikk SINNSYK hodepine å ble skikkelig fysisk uvel( er jo et tonn med hormoner rett i dysa!!) Tredje dagen tok de vannet da jeg nektet dem å sette inn nye kapsler (mente jeg heller kunne gå hjemme å vente ennå ligge der å være dårlig pga det!) Vannet var da misfarget som fy, Luna var blitt stressa av alle hormonene, rett inn på fødestue å rett på riestimulerende drypp.. riene startet en time etter de tok vannet. Jeg måtte ha mye drypp, fødseln var langdryg (noe den ofte blir når man er igangsatt, fordi kroppen jobber mot kroppen på en måte) Hun sto over 3 timer i pressrier, å jeg måtte klippes ganske bra for å få henne ut til slutt.. ( var stor, 4300 å 52cm, 37 h.o) Det førte til oksygen mangel for henne å hun fikk kramper og ble lagt inn på nyfødtmed. i over to uker, pluss at hun fikk infeksjon i lungene pga fostervannet. Vi fikk beskjed om at det ikke var sikkert hun kom til å overleve de første 5 dagene.. Dette var som du sikkert forstår helt jævelig, husker nesten ikke de dagene, pappen fikk sove sammen med meg på sykhuset( føden er i 7etg) mens Luna lå nede i 1etg å kjempet for livet. Hun er så vidt vi vet helt frisk i dag, bortsett fra et leit tilfelle av KISS-KIDD som ble oppdaget i forje uke å som har gidd oss maaange urolige netter. Dette er vår historie, den er unik, men reel... Jeg håper på Ks denne gangen, er ikke redd for å si at jeg har fått nok av å føde normalt! Håper det går mye bedre for deg, har hørt mange som har hatt helt greie igangsettingsfødsler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benni-min Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 25. juli 2006 Grøss, blir nesten skremt av dette. Ligge så lenge, inteste og masse smerter. Skal prøve å tigge meg til et keisersnitt. Er det lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria81 Skrevet 25. juli 2006 #7 Del Skrevet 25. juli 2006 artig lesing.... Jeg sitter oppe å får ikke sove. Skal settes i gang i morgen kl. 08.00. Nå gledet jeg meg skikkelig hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Luna å Thea sin mamma* Skrevet 26. juli 2006 #8 Del Skrevet 26. juli 2006 vi begynnte å masse etter ks bare noen timer ut i fødseln, overlegen kom å mentre på at det var alt for tidlig å tenke på.. gi deg selv en time til sa han å gikk igjen.. ( var en skikkelig kuk) kom tilbake etter tre timer... ny vurdering, nytt nei.. , men kunne få sugekopp/tang hjelp. Er ikke ment for å skremme verken de som skal ha eller de som kanskje får igangsetting, som sagt dette er vår historie, det var sånn det ble for oss, men er nok ikke mange som er så uhelig. Har hørt mange fine fødselshistorier etter igangsetting, men det er jo et faktum at du gjør noe "mot kroppens egen vilje" å da blir de4t tyngere.. Dette er jo noe alle jm å leger er enige i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei. Synes det er fint og få høre "alle" historier, da er det litt lettere og forholde sig til, hvis ikke alt går som man ønsker.... Hvad er det Kiss Kid (var det det det het??) Lykke til til alle der skal settes igang - regner med at jeg også skal det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Luna å Thea sin mamma* Skrevet 26. juli 2006 #10 Del Skrevet 26. juli 2006 JEg tenker også sånn! Like greit å få alle sider av en sak liksom... KISS-KIDD er et syndrom som man kan få etter harde/tøffe fødsler med store barn.. Er feilbelastning av de to øverste nakkevirvlene som kan føre til mye rart i ettertid.. Se kiss-kidd.no der står alt man trenger å vite!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå