Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er mat rutinene deres på dagen? jeg gir grøt på kvelden. Ofte vil hun ikke ha pupp etter det, og bare littegranne før (en halv pupp). Det blir lenge for den stakkers u-ammete puppen min å gå i nesten 16 timer uten å bli ammet på... (HUn sover fra kl 19 ti klokken 06.30 ca, pupp og sove videre til ca kl 09.00)

Er redd for at dette skal skje også når jeg begynner på måltid nr to... At hun ikke vi lha formiddagspuppen, men bare grøt, for ekesmpel.

Men det er vel det som er normalt, vel, at amingen trappes ned til fordel for fast føde. eller?

Hvor mye ammer du og hvor mye fast føde gir du? Det var egentlig bare det jeg lurte på, selv om dette bli litt kronglete skrevet...

Fortsetter under...

Er vel det som er vanlig ja...at man erstatter pupp med et måltid fast føde. Jeg ahr til nå erstatta ett og et halvt måltid med fast føde. Får grøt kl 12 og ikke noe pupp etterpå. På kvelden får hun middag, da spiser hun bare litt pupp etterpå...sånn for kveldskosens del:o)

Var veldig plaga med spreng i starten jeg og...et tips er ikke pump deg!! Håndmelk bittelitt istedenfor, sånn at du ikke får for vondt...men ikke tøm mer enn du må. Da vil produksjonen etter hvert tilpasse seg etterspørselen. La meg av og til i badekaret eller sto i dusjen med varmt vann på puppen...da rant overskuddet ut selv.

Lykke til videre:o)

Hun får pupp ca kl 8 om morningen...så grøt ca kl 12, pupp igjen kl 16 og middag og litt pupp kl 18.30. Av og til blir det et puppemåltid på natta og...men må vel slutte med det snart, er bare så slitsomt:o)

Still deg i dusjen da, eller legg en varmeflaske på sprenget...så lar du det bare dryppe/renne ut om det blir for vondt:o)

Gutten min er 7 mnd.

Han får

-pupp ca 0500, tidlig morgen.

-grøt, fruktmos og vann 0900, frokost.

-pupp ca 1230, lunch.

-potetmos, banan og vann 1600, middag.

-grøt, fruktmos og vann 1900, kvelds.

-pupp ca 2000, rett før legging.

Det tok ca to uker før produksjonen gikk såpass ned at melkesprengen gav seg. Nå får jeg endelig sove hele natta uten å måtte pumpe meg før jeg legger meg!

Annonse

Mente ikke at det var slitsomt å puppe på natta, men det er slitsomt med avvenning:) Husker da vi skulle ned fra en 4 måltider på natta til ett...for et styr!! Hadde litt mer pågangsmot da, for 4 ganger var for mye syns jeg:o)

Mi er forresten 7,5 mnd nå. Har vel holdt på sånn som vi gjør nå i en måned ca.

Var vel ikke meg du spurte, men svarer likevel:o)

I starten før hun forsto at grøt og middag også var mat som gjorde henne mett fikk hun litt pupp etterpå...men etter ei stund var hun mett og lette ikke etter puppen når hun hadde spist. Da slutta jeg:o)

Hei

Mat rutinene våre ser omtrent sånn ut:

07-tiden: Pupp + pittelitt brødskive samtidig som jeg spiser frokost=) Han er så ivrig på å spise sammen med meg=)

10-tiden: Pupp + frukt

14-tiden: Pupp + middag (1/2 glass)

17.30 tiden: Grøt, så litt pupp før han legger seg klokken 18.00

Så ett puppemåltid om natta (mellom 03-05 en gang)

Jeg merker veldig at jeg har fått mindre melk i det siste. Men det er vell naturlig at det minker i og med at han får fast føde. Når han får middagsmat gir jeg han pupp først. Mens til kvelds får han grøt først, så pupp=)

Må si meg enig med ellepia. Når jeg gav grøt til frokost og kvelds så gav jeg bare pupp til middag. Og i tillegg gav jeg pupp etter grøtmåltidene, om han fremdeles er sulten etter måltidet nå, så gir jeg kun fruktmos eller banan, så spiser han til han blir mett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...