Gå til innhold

Når lot dere den lille sove..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

ååhhh at dere klarer, eget rom så tidlig?.. hehe.. nei skjønner dere egentlig altså, dere sover sikkert mye bedre.. Jeg nyter så den tiden da vi er på samme rom, får ondt i hjertet mitt av å tenke på at hun skulle lugget hele natten på et eget rom da hun var så lita.Rett fra magen til tolv timer alene nesten da? Jeg hadde henne oppi senga mi de første tre mnd jeg.. forskjell på folk :)

Har tenkt å få henne på eget rom når hun blir åtte mnd har jeg tenkt.

Har hørt at barna bør ligge på eget rom når de er 9 måneder. Det gjorde vi med nr. 2 og kommer til å gjøre det med nr.3 også, før den tid lå/ligger babyen inne hos oss. Jeg er "en sånn" som vil ha muligheten til å se babyen fra puta mi =0), dessuten amme i senga på natta.

Eldstejenta var 2 år og tre mnd. Da fikk vi nok rom til at hun kunne ha sitt eget. Men hun kommer tuslende utpå natta.

Litja sover i samme seng (og på samme rom) som oss, og skal få det til hun selv har lyst å sove i egen seng, evt sammen med søsteren.

Her fikk han eget rom da han var 3 mnd og han sov straks mye bedre.. så man kan vel også diskutere om det er SÅÅÅ mye bedre å ha de på samme rom.. de trenger vel god søvn de også??? Alle er forskjellige, både foreldre og barn, så man må finne ut selv hva som passer en selv.. Syns det var helt nydelig å få rommet vårt for oss selv igjen, og at lillegutt sover enda bedre er et tegn på at det var riktig for han også. Men soverommet hans ligger vegg i vegg med våres da. Tror ikke jeg hadde hatt hjerte til det hvis det hadde vært en annen etasje... :-)

Annonse

Søvn er viktig ja for alle, men det får vi heldigvis nok av her i huset:-)

Grunnen til at vi ønsker å ha barna på vårt rom det første året ca(kan godt hende vi bytter over ved 9-10 nå, aner ikke enda) er pga faren for krybbedød og at det generellt er mye tryggere å ha babyen rett ved seg om natta.

Så for meg er det veldig unaturlig hvis lillesnupp ikke skulle sovet sammen med oss(sovet i egen vugge/nå seng fra dag 1). Men det er klart vi gleder oss til å ha rommet alene etterhvert vi også, etter barn på rommet de siste to årene:-)

Takker for alle svar.. Har rommet klart, det gjorde vi klart i god tid før fødselen. Det er på tvers av vårt soverom så jeg tror vi snart lar han sove på sitt eget rom, ihvertfall prøve. Gleder oss litt til å ha rommet for oss selv, men jeg syns det er veldig greit å ha han i nærheten:) Dessuten har naboen terassen rett ved soverommet vårt, og pga det fine været har der vært endel bråk der på kveldstid. Samt solen står på hele dagen, så hans eget vil være litt kjøligere.. Vi får se hva det blir til.. Takk alle sammen!

Kos IV83

Min lillegutt fikk eget rom da han var ca 4 mnd, først var det litt trist, men gud så herligt det var å få tilbake livet inne på værelset =) Kan liksom prate med gubben uten å vekke lillegutt og ikke minst kunne ha oss til *fnis* uten å vekke han. Ja jeg må si det at lillegutt begynte å sove rundt da han fikk eget rom. Nå i helga som var, var vi på hyttetur og måtte sove alle tre på samme rom. Det var et mareritt! Lillegutt våknet flere ganger på natten fordi gubben snorker litt og fra lyder når vi snur oss i sengen. Ååå var så herlig å komme hjem og få sove godt igjen...Oi ble litt langt dette =)

16 dager. Alle 3 sov mye bedre. Hadde litt dårlig samvittighet de første dagene, men det gikk greit etterhvert. Hadde ikke plass til sprinkelsenga på rommet vårt, og han sover desidert best i den om natta. Han får jo uansett kos når han våkner, og får komme over i senga vår på morgenen til "frokost" og dulling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...