Gå til innhold

please se hit, trenger svar!!

Anbefalte innlegg

kan jenta mi på snart 3 mnd bade i saltvann? eller er ikke det så lurt. det er jo så varmt, 28 grader i skyggen, og får så dårlig samvittighet av å bare la hun ligge i vognen å svette. ikke helt under så klart, men bare duppe hun litt. hva synes dere? og hva med lue, trenger de det når det er så varmt. ser det er mange som ikke har på bebisene lue..

takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5725245-please-se-hit-trenger-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ang bading vet jeg ikke..

men jeg bruker ikke lue til snupp når ligger i vognen. har jeg henne på fanger har jeg på henne en solhatt eller lignende, eller ingenting..spørs hvor vi sitter. og hvor lenge vi sitter. men er vi ute ligger hun for det meste i vognen hun da... :)

Jeg har en gutt på 4,5 mnd. Kan ikke svare deg på bading. Men kan si litt om hvordan vi praktiserer lue bruken om dagen. Vi har ikke lue på så lenge han ligger i vognen. Men tar på en solhatt når han kommer opp derfra. Bare for å beskytte hodet hans.

jeg tror egentlig ikke jeg ville ha gjort det. Disse små regulerer jo så dårlig temperaturen selv, og vannet er jo kjempekaldt! I hvertfall i forhold til luften.

Jeg løfter offte småen opp av vogneneslik at hunn får lutt luft på seg. Kanskje blåser jeg litt i nakken og ned p ryggen hennes også om hun er klam.

Eg ville ikkje bada ein baby på 3 mnd i sjøen nei. Det er langt frå varmt nok. Det går nok fint å dyppe føttene nedi, men det er sikkert minst like effektivt (og truleg meir behagelig) om du kler av ho så masse som mulig, og "tørkar av ho" med ein fuktig, lunken klut innimellom.

Det er vel solhatt som er tingen på sommaren. Viss babyen ligg nede i bagvonga (i skyggen og viss det ikkje kjem trekk på ho) er det vel ikkje så farleg, men så snart du tar ho opp ville eg tatt på ho ein solhatt (gjerne med øreklaffar dersom det er litt vind - det skal lite til før småbarn får ørebetennelse). Ein kvit solhatt vil gjere sitt til at babyen ikkje blir så varm i toppen.

Eg er av den oppfatning at alle barn under 1 år bør ha noko på hovudet når dei er ute, uansett årstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...