Arb.ledig husmor Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hei! jeg er kommet inn i min 29.uke, og sliter mye med vond rygg, spesielt venstre side. Har problemer med å sitte, og ligge i sengen. Noen andre som har det slik, eller har hatt? Jeg skal også ha en skriftlig eksamen i september, og gruer meg litt til denne da jeg sliter sånn m å sitte.. Noen forslag til ka eg kan gjøre for å ikkje ha alt for vondt i de 4 timene eg sitte der? Bør eg kontakte lege?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 har du vondt fremme i bekkene da? har slitt me ryggen siden uke 16 eller nå.. å mest på høyreside.. va hos fysio som kom frem til at det e muskaln rett å slett som det e nå me, pga graviditeten da. men kanskje du har fått bekkenløsning! vil ialle fall anbefale deg å snakke me lærern sånn at du kan få lov til å gå litt rundt når du kjenner det bynner å bli vondt å sitte.. det kan hjelpe litt å få strekt litt på seg så det ikke låser seg fast! det e ikke nå behageli.. du kan kontaktle lege så kan han kanskje sende deg til en fysioterapaut! lykke til :-)
Sigbeth Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Du kan jo få legeerklæring og søke om utvidet tid på eksamen, slik at du kan reise deg og ta flere pauser innimellom
Arb.ledig husmor Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2006 Har kun vondt i ryggen, ikkje nedover... D gjør vondt ved ribbeina...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 men pass ialle fall på å få rørt deg litt! det e bedre å tøye å bøye litt! kan skjønne å sitte i 4 tima blir masse.. eller to uansett..
Brava Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Jeg hadde mye vondt i ryggen fra ca uke 25 til 32, veldig likt slik du beskriver. Du kan få henvisning fra legen din til fysio hvis du plages mye. Jeg begynnte bare å tenke mer på stilling jeg satt i. Det er lett for å lene seg fremover for å kompensere for vekten og da blir belastningen på ryggen stor.Pass derfor på å sitte med god ryggstøtte. Jeg har også gjort det til vane å gå en tur hver kveld. Bevegelse hjelper. Mine smerter gikk derfor bort. Jeg hadde eksamen i denne perioden med ryggsmerter. Jeg tok to paracet og det hjalp veldig. Jeg bruker aldri smertestillende ellers, så det hjalp meg gjennom eksamen. Håper du kan bruke noen av tipsene! Jeg har iallefall ingen problemer med ryggen lenger, etter at jeg begynte å være mer bevisst på å avlaste samt bevege meg! sakkosekk i ryggen kan også hjelpe stort, men det er ikke så mange som har dette 80-talls møbelet lenger. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå