Gjest Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 at det ikke skal taes mer enn ved tilfeldig bruk!!!!!!!!!!!!!!!! Det kan skade fosteret!!! En kan likesågodt stappe i seg ibux også da!! Syns det er altfor mange her som bruker postafen! Prøv heller akupunktur eller Urizal! Det er midler som er forsket på gravide! Det er ikke postefen!!! Jeg torde ikke ta postafen, tenk på hva det lille fosteret får i seg!! Når det er slår og voksne så ut så tenk en gang til på hva den gjør med den lille!! Det går jo over til den! ¨Ville nå vært kvalm enn å risikere og ødelegge ungen... Legen min er sjokka over at det er så mange leger som anbefaler postafen... Ikke det at legen min har rett i alt liksom, men det er jo ikke forska på! Derfor står det at en ikke skal ta det ved mer enn tilfeldig bruk ved svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #2 Del Skrevet 25. juli 2006 Legen min anbefalte meg postafen....Var innlagt på sykehuset.Hadde valget ligge der og få intravenøst eller prøve postafen og være mor til de 3 barna jeg hadde...legene mine..Gybekolog og fastlege sier at det er det tryggeste en kan gi. Har spydd i 24 uker..Så kom ikke her å sverte oss som må ha litt hjelp til å fungere i hverdagen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 25. juli 2006 #3 Del Skrevet 25. juli 2006 Det finnes sånne armebånd mot sjøsyke man får kjøpt på apoteket, og disse skal være fine mot kvalme, de er kanskje verdt et forsøk før man tar medikamenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeg&sambo er foreldre Skrevet 25. juli 2006 #4 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg er enig i at dere som tydeligvis ikke sliter med kvalme skal slutte å være så moralske!Herregud, skulle man tenkt på alt som kan "skade"fosteret, er det jo livsfarlig å bare gå ut av døra da!Jeg mener også at man får heller ta risken og da kunne leve selv om man er gravid.Prøv "sjøsyke- armbånda"dine sjøl du og vær fornøyd hvis det hjelper deg, så tar vi postafen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippi! Maibaby! Skrevet 26. juli 2006 #5 Del Skrevet 26. juli 2006 "skal være fine mot kvalme"... Jeg er farmasøyt og jobbet på apotek tidligere. Det ville aldri falt meg inn å anbefale noen å bruke penger på et armbånd mot kvalme. (Og, ja jeg har prøvd det selv -mot bilsyke) Jeg har aldri truffet noen som det faktisk har funket for. Når det gjelder postafen så er det ikke anbefalt i siste trimester, men det er ingenting som tyder på at det har noen skadelige effekter tidligere i svangerskapet. Og hvor bra tror du et foster har det hvis moren ikke greier å holde på et gram mat i løpet av mange uker? Ta dere sammen! Folk har forskjellige svangerskap. Selv har jeg vært så utrolig heldig at jeg ikke har vært kvalm en eneste dag, men det er folk som blir invalidisert i lang tid pga. kvalme. Og leger bruker felleskatalogen når de må slå opp legemidler, ikke noen hemmelig legebok. Og hva som står i felleskatalogen om postafen kan alle lese selv på felleskatalogen.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippi! Maibaby! Skrevet 26. juli 2006 #6 Del Skrevet 26. juli 2006 Og hvis noen ble støtt av innleget mitt så må jeg bare beklage at jeg sikkert høres ut som ei grinebiterkjærring, men er så drittlei folk som skal fortelle gravide hvordan alt de gjør kan være farlig for fosteret og skremme folk med ting de egentlig ikke vet noe om! Hva tror du egentlig HI? At leger flest i norge er ute etter å skade pasientene sine, evt. deres ufødt barn? Ok, nå tror jeg blodet har sluttet å koke og jeg kan begynne å oppføre meg som et sivilisert menneske igjen...;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallami fikk gutt 21.feb. Skrevet 26. juli 2006 #7 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg for min del har vært hos legen på morran i dag, nettopp pga ekstrem kvalme. Han ville gi meg Postafen, men etter å ha sjekka hva det sto om risiko ved graviditet, så fikk jeg noe som heter Afipran på resept i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2006 #8 Del Skrevet 28. juli 2006 Hei alle som svarte her... Vet dere, jeg må beklage meg, men etter og ha svart og fått svar på skravlesiden så må jeg unnskylde meg til dem som har ekstrem kvalme!! Jeg tenkte i hovedgrunn på dem som anbefaler det til dem som er sånn kvalm som jeg... Spysyk i 6 uker... Da fins det andre midler enn postafen... Hadde jeg hatt ekstremkvalme så hadde jeg nok tydd til postafen jeg og. Tenkte ikke på at dere fantes før jeg leste svar på skravlesiden. Beklager!! Grunn til at jeg skrev innlegget var at jeg syns folk her inne annbafaler i hytt og gevær! Og da er det folk som har funnet ut det av seg selv at det funker, ikke vært i kontakt med lege... Og folk her inne er jo helt desperate for å få ting til og døyve kvalmen... Igjen beklager altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2006 #9 Del Skrevet 28. juli 2006 "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming." Dette står det i felleskatalogen. Men legen min leste fra en annen bok... Jeg ville ikke brukt det i min kvalme da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå