Gå til innhold

Det står på postafen pakken at en skal rådføre seg med legen før en tar det ved gravididtet. Og i legebpken til min lege så står det

Anbefalte innlegg

at det ikke skal taes mer enn ved tilfeldig bruk!!!!!!!!!!!!!!!! Det kan skade fosteret!!! En kan likesågodt stappe i seg ibux også da!!

Syns det er altfor mange her som bruker postafen! Prøv heller akupunktur eller Urizal! Det er midler som er forsket på gravide! Det er ikke postefen!!!

Jeg torde ikke ta postafen, tenk på hva det lille fosteret får i seg!! Når det er slår og voksne så ut så tenk en gang til på hva den gjør med den lille!! Det går jo over til den!

Fortsetter under...

Jeg forstår at du kanskje syns det du skriver er viktig for deg i ditt svangerskap, men jeg syns ikke du burde skrive sånne innlegg som dette her , hvor du tvinger dine egne meninger over på oss andre. Hver og en skal få gjøre som de vil i sitt eget svangerskap.Selv har jeg brukt postafen over lengre tid og alt ved både meg og baby er helt normalt.Som jeg har skrevet tidligere, skulle vi bekymra oss sånn for alt som "kan" være farlig- så burde vi iallefall ikke gå ut å trekke frisk luft, får tenk på alt den lille får i seg...Det er greit at du ønsker å informere andre om det du har funnet ut av, men prøv å formuler deg i en litt mer hyggelig tone. Dropp alle disse !!!!!.

vennlig hilsen ei som prøver å ta ting litt mer med ro ellers smitter vel det over på barnet og...

Jeg har unnslyldt meg i det andre innlegget. Men jeg gidder søren meg ikke formulere meg på en hyggelig måte når du skriver så sarkastisk! Hælle fred!

Jeg prøver bare og gå i mot dem som anbefaler på det sterkeste postafen jeg!

Dette står det i felleskatalogen.no:

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming."

Det går over til livmoren, og dermed over til fosteret.

Jeg er i grunn avslappet til bruk av medikamenter jeg, men akkurat dette som er så sterk syns jeg ikke folk burde tulle med!

• 4 uker senere...

Hei.

Jeg var på sykehuset for noen uker siden og de anbefalte ikke meg å spise noen andre allergi tabletter enn "phenergan" da disse er noen av de første allregi pillene som kom,og er ikke tilsatt alle de nye medikamentene som postafen osv.. Jeg kastet opp i 4mnd, men etter jeg begynte på disse (1/2 om dagen holder) så har jeg hatt det MYE bedre:) Virkelig å anbelfale om man skal ta piller mot kvalme osv!

Håper ikke jeg tråkket på noen tær,men det var altså hva jordmoren min sa til meg:)

kos og klem

• 3 uker senere...

Husk at det ikke kan garanteres 100% sikkerhet i forhold til bruk av noen som helst legemidler. Hvis legemiddelindustrien hadde gjort det, hadde de med andre ord laget åpninger for at mennesker skal kunne saksøke dem for alt mulig. Det er alltid en slags risiko for fosterskade. men det er det også i forhold til stoffer i mat, maling vi har på veggene, lufta vi puster inn, solstråler, såper, kremer, kosmetikk, passiv røyking.. Alt mulig. Men vi har vel strengt tatt ikke hørt om barn som har blitt født med skader på grunn av postafen?? eller?? Jeg synes diskusjoen blir meningsløs, så lenge det ikke er noen om har konkrete skadetilfeller slå i bordet med. Hva vi mener og tror blir så vagt. jeg har selv tatt postafen, men det fungerte ikke mot kvalme, hadde det gjort det ville jeg brukt dem ettersom det ikke er registrert noen barn som er født med skade på grunn av dette.

• 3 uker senere...

jeg tar postafen, og har fått anbefalt dette av min lege. hun viste meg flere eksempler på språkbruken i legeboken, de skriver vagt for å være 100 prosent sikker på at ingen skal kunne saksøke dem. det vil aldri komme et preperat der det står...bare kjør på også under graviditet. Grunnen til at de fleste leger anbefaler postafen er at dette er et svært gammelt produkt som har vært på markedet i flere tiår, hele denne tiden har det vært brukt som kvalmestillende hos gravide, og det er kun påvist skade som kan relateres til preparatet hvis det ble brukt langvarig mot SLUTTEN av svangerskapet. Aldri ellers har det vært påvist skade, derfor er postafen et av de tryggeste preperatene som de anbefaler først når man vil døyve svangerskapskvalmen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...