Gå til innhold

Førskolelærer....

gutt 07 + baby 09

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er også førskolelærer. I ny jobb. Har vært ganske dårlig i ferien og begynner på jobb igjen på mandag. Har enda en måned igjen av kvalme og slapphet. Har lurt veldig på hvordan det skal gå, for jeg kan ikke i sove middag siden vi har en jente fra før. Tror det er best å hvile masse og legge seg tidlig. Hvis det ikke er nok, må en jo bare sykemelde seg en dag eller to i uken. Dårlig løsning, men det lønner seg å ta vare på seg selv og den lille i magen. Lykke til.

Hei!

Jeg er også førskolelærer og skal begynne i ny jobb om 2 uker. Jeg er 9+2 og ingen på jobben vet noe om at jeg er gravid. Vil helst ikke fortelle det enda. Grur meg litt for det blir vanskelig å skjule, Vil jo ikke de skal tro jeg er lat og lite energisk heller, men det går nok bra. Skal begynne på småbarnsavd.

Heisann! Eg også er førskulelærar og skal begynne i nye jobb no 1 august, på ei småbarnsavdeling. Er 4+1 og håper eg klarer å skjule det ei stund. Har to barn frå før og har klart å jobba til eg var 7mnd på vei ca før eg vart litt sjukemelde pga bekkenløysing. Men var ganske trøtte om kvelden. Håper eg klarer å jobbe like lange denne gangen eller lenger so går dagane litt fortare :o) Lykke til :o)

hei! jeg er ped.leder på storavdeling og er nå i uke 33, og til nå så har det gått veldig bra å jobbe. selv i varmen!Men merker jo at jeg har mye kortere lunte og blir fort sliten, alt er liksom litt tyngre.. men heldigvis så er de veldig forståelsesfulle på jobben, og tar hensyn til meg og magen. og jeg fortalte til styreren og mine to assistenter at jeg var gravid i uke 8 alt, fordi jeg var så sinnsykt trøtt. syns det var bedre at de visste grunnen enn at de sku gå å lure på om noe var feil. Også tenkte jeg at hadde jeg mistet, så hadde jeg nok ikke klart å holde det skjult for de på jobb heller. dette er nemlig bare en 1 avdelings barnehage, så vi er ikke mer enn 5 i personalet..håper jeg klarer å jobbe helt ut til perm, har ikke lyst til å bare gå hjemme å drive dank heller...

Jeg er også ped leder på en storbarnsavdeling. Er i 23. uke og har jobba 100% hele tiden.

Jeg merker at dagene er mye mer slitsomme enn før, men så langt har det gått greit. Hadde en periode i uke 6-15 da jeg var sinnsykt kvalm og trøtt, men det klaffa heldigvis bra med påskeferie og en del fridager i mai sånn at jeg slapp så mange hele arbeidsuker. I den tiden sov jeg middag i 2-3 timer hver dag...!!

Ellers har jeg slitt litt med rygg- og bekkenplager så jeg prøver å variere mellom å stå, gå og sitte (når det går an... er jo ikke alltid en får til å sette seg så mye i løpet av en arbeidsdag!) og ikke bøye meg for mye.

Heldigvis har jeg veldig forståelsesfulle kollegaer som gjerne vil ta det tyngste arbeidet uten at jeg trenger å spørre om det! I tillegg har jeg forklart til barna at jeg ikke kan løfte dem fordi det ikke er bra for babyen i magen og det forstår de fleste.

Jeg tror i hvert fall at det er viktig å kjenne på sine egne grenser! Jeg håper å kunne jobbe så lenge som mulig, men tar det ikke som noe "nederlag" om jeg blir nødt til å sykmelde meg. Alt for nurket i magen!

Annonse

Hei!

Jeg er ped.leder i barnehage,100% stilling, vi har både store og små på samme avdeling. De tunge løftene bekymrer jeg meg ikke så mye for -hvis du sikter til barna. Mødre har da blitt gravide i alle år, og de har også løftet på sine barn. Men du må jo selv kjenne på hva du orker. Vi har stellebord med trapp, det er gøy for barna å selv (med støtte) klatre opp der! Godt hjelpemiddel! Ellers har jeg gitt beskjed til kollegaene mine at jeg helst ikke vil forstyrres i pausen min -da benytter jeg tida til å sove litt hvis det trengs. Og det hjelper virkelig på formen å få 15-20 minutter på øyet! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...